Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2007

cante jondo


Περνάμε σε ένα άλλο παράθυρο.




Που έχει κάτι από Lorca και από cante jondo. Που το φως πέφτει στις σιδεριές σαν πένα στις χορδές της κιθάρας.

Το μοιρολόι αρχινά
της κιθάρας.
Οι κούπες θρυμματίζονται
της αυγής.
Το μοιρολόι αρχινά
της κιθάρας.
Μάταιο να θελήσεις
να την σωπάσεις.
Αδύνατο να μπορέσεις
να την σωπάσεις.


Es imposible callarla.

Ένα ταπεινό παράθυρο στην Santa Fé, λίγα χιλιόμετρα από την Γρανάδα.




Από όσα έχω δει και αγαπήσει στη ζωή μου, τα πρώτα βρίσκονται στην Ανδαλουσία.

Η καμένη σαν αφρικανική γη. Τα άσπρα χωριά και οι κωμοπόλεις με την Μαυριτανική Alcazaba στην κορφή τους. Το μεγάλο (24 στεγασμένα στρέμματα!) τέμενος της Κόρδοβας. (Mezquita Aljama de Cordoba). Που μέσα έχει ολόκληρες εκκλησίες και βάναυσα κτίρια των απίστων και όμως λάμπει.



Με την πιο τρελή αρχιτεκτονική: 850 κίονες, ένα δάσος - κορινθιακοί, αραβικοί, ρωμαϊκοί, βησιγοτθικοί, βυζαντινοί, από όλα τα μάρμαρα και όλα τα χρώματα της γης – θα μπορούσε να είναι η αποθέωση του κιτς κι όμως μαγεύει.




Δεν θα πω εδώ τίποτα για τα πιο αγαπημένα: το ανάκτορο της Αλάμπρα στην Γρανάδα και τους κήπους του Χενεραλίφ (Generalife) που το ενώνουν με το θερινό του κομμάτι. Τα χίλια συντριβάνια! Κάποια μέρα, με πολλή υπομονή, θα πρέπει να ανεβάσω δεκάδες φωτογραφίες για να δώσω μία αμυδρή ιδέα.

Όμως και η ταπεινή Alcazaba του Guadix – δεν θα την βρείτε στους οδηγούς – εμένα με κέρδισε. Τα χωμάτινα χρώματα και ο ουρανός, βαθύς όπως σε καμία άλλη χώρα. Αραβικό αίμα και ιβηρικό πάθος.



Andaluz: εδώ γεννήθηκε το duende, ο δαίμονας της βαθιάς νύχτας. Ή, όπως στο "Ματωμένο Γάμο": …la oscura raíz del grito, η σκοτεινή ρίζα της κραυγής.
_____________________________________________

203 σχόλια:

1 – 200 από 203   Νεότερο›   Νεότερο»
Stavros Katsaris είπε...

Καλημέρα!

Τι απίστευτες φωτογραφίες!!!!!!


Φεύγω για Ανδαλουσία τώρα!!!!!!!!!!!


Θα επανέλθω!

Τέλειο ποστ!!

Nikos Dimou είπε...

Oι φωτογραφίες τραβήχτηκαν το φθινόπωρο του 1985 με Nikon F3, Kodachrome 64 και ένα ζεμπίλι φακούς.

(Aκόμα θυμάμαι το βάρος που μου είχε κατεβάσει τον ώμο...)

Stavros P (isisdoros) είπε...

Τα χρώματα έχουν εκπληκτικό βάθος.

1985 Ανδαλουσία παρουσίαση του Seat Malaga αν δεν με απατά η μνήμη μου.

mtryfo είπε...

Να ξεκινας τη μέρα σου με τόσο όμορφες φωτογραφίες, να χαζεύεις στην κυριολεξία και βέβαια να εύχεσαι να έχεις φτάσει ήδη εκεί για να τα ζήσεις από κοντά όλα αυτά.Σας ευχαριστούμε

Nikos Dimou είπε...

Cante jondo: το βαθύ τραγούδι, όρος για το πιο σκοτεινό φλαμένκο.

duende: το δαιμόνιο της δημιουργίας και του θανάτου, ο Lorca του έχει αφιερώσει ένα υπέροχο δοκίμιο.

Η μετάφραση του ποιήματος La Guitarra είναι δική μου ("Ξένα Ποιήματα", Νεφέλη 1982). Δεν ξέρω καλά Ισπανικά όμως τον Lorca τον διαβάζω χρόνια, χρησιμοποιώ και δίγλωσσες εκδόσεις.

Nikos Dimou είπε...

Stavros P (isisdoros)
Μπράβο μνήμη!

Ήταν συνδυασμός: Η σύζυγος είχε συνέδριο στην Μαδρίτη και προ-συνέδριο στην Γρανάδα. Το Malaga (εδώ για ευνόητους λόγους πουλήθηκε ως Gredos) είχε ήδη παρουσιαστεί - απλώς πήρα ένα press car και γύρισα όλη την Ισπανία - 22 μέρες.

Eleste είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Eleste είπε...

Έχετε δει την νέα διαφήμιση της sony tv (δεν θυμάμαι το μοντέλο) όπου εκτινάσσονται συντριβάνια χρώματος από κάθε πιθανό σημείο στον χώρο?

Κάπως έτσι ένιωσα να συμβαίνει /στο μόνιτορ μου/ βλέπωντας τις σημερινές φωτογραφίες..


(τι να σχολιάσεις για το μέρος, I had no idea.. such beauty!)


Καλημέραα!

dinx είπε...

Καλημέρα.
Μας ομορφύνατε την ημέρα με τις φωτογραφίες σας.
Άλλη μια καλή "δικαιολογία" για να επισκεφτώ ξανά την Ανδαλουσία.
Σας ευχαριστούμε πολύ.

Stavros P (isisdoros) είπε...

Θυμάμαι εκείνη την φωτογραφία "3 Malaga σε 1".Εάν βρώ το τεύχος θα τη σκανάρω και θα τη στείλω.

Dion.M. είπε...

Εξωτικός κόσμος.

Αναρωτιέμαι τι είναι αυτό που μας συγκινεί σε αυτές τις φωτογραφίες!

To παράθυρο με την σιδεριά και τα κακότεχνα επιχρίσματα... Αυτό καθ’ εαυτό δεν λέει τίποτα. Μάλλον οι ιστορίες που διηγείται έχουν να μας πουν...

Η σιδεριά τι σκοπό είχε; Να προφυλάξει τους μέσα από τους έξω η μήπως να διασφαλίσει ότι οι μέσα δεν θα βγουν έξω;

Στις τελευταίες φητογραφίες ένα τεράστιο κτίριο, μια στενή πόρτα και ούτε ένα τόσο δα παράθυρο. Πού τα δικά μας εξωστρεφή , που δεν υπήρχε δωμάτιο χωρίς άνοιγμα! Η Αρχιτεκτονική, που αντικατοπτρίζει τον τρόπο ζωής και την κοινωνική ιεραρχία θυμίζει λίγο το γειτονικό Μαρόκο. Δεν θα πρέπει να ήταν και πολύ άνετη η ζωή σε αυτά τα κτίρια!

Στην Ιβηρική, επί αιώνες συγκρούοταν το Χριστιανικό με το Ισλαμικό. Η ένταση της αντιπαράθεσης των πολιτισμών και των θρησκειών, κάτω από τον αμείλικτο ήλιο, στην άνυδρη γη υπάρχει ακόμα, αποτυπωθηκε στα κτίρια, στα τραγούδια και τους ανθρώπους. Δεν υπάρχουν πιο παθιάρικα τραγούδια από αυτής της περιοχής!

Μάλλον αυτό μας συγκινεί νομίζω...

Η ένταση και οι αντιθέσεις...

Nikos Dimou είπε...

Η συνύπαρξη τριων σχεδόν ισοδύναμων στοιχείων (Χριστιανοί, Μουσουλμάνοι και Εβραίοι) στην νότια Ισπανία για 700 χρόνια δημιούργησε ένα πολιτισμό απαραμιλλο. Το πρώτο και μεγαλύτερο Πανεπστήμιο της Ευρώπης έδρευε στην Κόρδοβα. Όταν κατελύθη με την Reconquista, στην θέση της ανοχής και της ελευθερίας ήρθε η Ιερά Εξέταση.

Ο Λόρκα είπε: Η Ανακατάληψη ήταν η μεγαλύτερη πολιτιστική καταστροφή στην ιστορία της Ευρώπης.

Unknown είπε...

«Ο Λόρκα είπε: Η Ανακατάληψη ήταν η μεγαλύτερη πολιτιστική καταστροφή στην ιστορία της Ευρώπης.»

Να 'χα άλλα δέκα ζευγάρια χέρια να προσυπογράψω και μ' αυτά! Όπως σε 'μας εδώ η ενσωμάτωση των Ιονίων κι η Μικρασιατική καταστροφή. Πόσο πιο ανοιχτός κι αναεκτικός στον άλλο θα ήταν ο κόσμος μας αν η (Β)ανδαλουσία είχε παραμείνει Αλ Ανταλούς!

Για το duende σχετικά, σε ποιο άλλο μέρος του κόσμου θα μπορούσε ν' ακουστεί ένα σύνθημα σαν το Viva la muerte! (Ζήτω ο θάνατος)

Nikos Dimou είπε...

Dion.M. said...
Εξωτικός κόσμος.
------------------

Μην ξεχνάτε το κτήριο στις δύο τελευταίες φωτογραφίες είναι κάστρο (Αλκαθάμπα) εξ ου και η έλλειψη παραθύρων και ανοιγμάτων.

machi είπε...

Καλημέρα!!!

Ο πειρασμός ήταν μεγάλος (Ανδαλουσία) και έτσι αποφάσισα να συμμετέχω και γω.

Η Ανδαλουσία είναι η μεγάλη αγαπημένη που ως και τα servicios της (ΣΕΑ) έχουν ομορφιά αλλά και υπέροχα tapas.

harrygrath είπε...

Παντως ο Λορκα ειχε...τα 2 χαρακτηριστικα των καλλιτεχνων...

athanasia είπε...

Καλημέρα σε όλους!

Η συνύπαρξη των τριών λαών της Ισπανίας, τα μαθηματικά, ο έρωτας, το παράδοξο και η μαγεία των πολλών ιστοριών που διαπλέκονται μεταξύ τους βρίσκονται, όλα μαζί, στο θαυμάσιο βιβλίο του Jean Potocki "Μanuscrit trouve a Saragosse" (υπάρχει κι ελληνική μετάφραση, "Το χειρόγραφο της Σαραγόσσας", μαθαίνω ότι είναι καλή, αλλά προτιμότερο το πρωτότυπο γαλλικό).

Το συνιστώ, το θυμήθηκα βλέποντας τις θαυμάσιες φωτογραφίες.

Υ.Γ. Ποτέ δεν καταφέρνω να βάζω τους γαλλικούς τόνους στον υπολογιστή μου.

sadosadist είπε...

Kαλημέρα Κε Δήμου

Δεν ξέρω από που να το πιάσω αυτό το post.

Ενώ γενικότερα είμαι κατά του γάμου δεν λέω όχι στον Ματωμένο αν και ο Λόρκα όλα αυτά νομίζω ότι τα είπε γιατί ζήλεψε την τέχνη και τον πολιτισμό στην Ολλανδία του 16 όπου η σχέση του ανθρώπου με τον κόσμο και ή ίδια η ζωή του έγινε πεδίο πνευματικής διερεύνησης. Στην Νέα Τάξη Πραγμάτων της Ολλανδίας εντάχθηκαν οι marranos οι οποίοι έγιναν δεκτοί με θερμότητα ως αδελφά θύματα της Ισπανικής θηριωδίας(marranos ήταν οι μετεστραμένοι στον χριστιανισμό εβραίοι της Ισπανίας προκειμένου να γλυτώσουν από την ιερά εξέταση όταν οι Άραβες εκδιώχθηκαν από την Ισπανική χερσόνησο. Ονομαστός γόνος εβραίων της Ισπανίας που εγκαταστάθηκαν στην Ολλανδία ήταν ο Σπινόζα ο οποίος όμως την βγήκε άσχημα και στις δύο πλευρές( ο πατέρας του τον προόριζε για ραβίνο δε).

Προσωπικά το ταξίδι στην Ισπανία δεν μου έχει κάτσει 4 φορές μέχρι τώρα.Και ζηλεύω. Και οι 4 φορές ακυρώθηκαν για ερωτικούς λόγους. Για τους ίδιους λόγους άλλωστε και θα γινόταν. Τι να πω; Ας ευχηθώ μόνο να μην παντρευτώ στην Ισπανία-βουή μου μαύρη.

Πιστός όμως στο πνεύμα της Ολλανδικής δημοκρατίας που με την χαλαρή της δομή πήρε τα σκήπτρα από την μεσαιωνική Ισπανία ανοίγω το παράθυρο από ένα αιγοπελαγίτικο μπαλκόνι και ατενίζω νοτιοανατολικά. Post ΦλαμένγΚο!

Dion.M. είπε...

Viva la muerte!

Νάτη η ένταση το πάθος και η αντίθεση σε τρείς λέξεις!

Για τους Σεφαρδίτες, και όσοι από αυτούς κατέληξαν στην Θεσσαλονίκη, και πως συνέβη να έχουν ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά απωλειών στην Ευρώπη, κατά την διάρκεια του WWII, θα πούμε μετά.
Η να μην πούμε;
Ας μην πούμε καλύτερα...
Ας μείνουμε στην Ανδαλουσία!

Somebody961 είπε...

" Έχετε δει την νέα διαφήμιση της sony tv (δεν θυμάμαι το μοντέλο) όπου εκτινάσσονται συντριβάνια χρώματος"

It's not personal!
Μα είναι από τις πιο άσχημες διαφημίσεις που έχω δει!
Επειδή δεν υπάρχει τίποτε φυσιολογικό, και σκέφτομαι: Πω πω καταστροφή (και οικολογική) που δημιούργησαν για να την φτιάξουν...
Και τι αφύσικο σαν θέαμα..

Yannis H είπε...

Εγώ την Ανδαλουθία τη γνώρισα μέσα από την κιθάρα. Που νόμισα ότι παίζω αρκετά καλά. Μέχρι που άκουσα τον Paco de Lucia να παίζει κιθάρα και μετά ήθελα να σπάσω τη δική μου.

Υπέροχη παρομοίωση: Ο ήλιος χτυπά τις σιδεριές σαν πένα κιθάρας. Μου θύμισε, συνειρμικά, το ‘σ’ ακολουθούσα εγώ, σαν τις χορδές του ανέμου, στα μαύρα σου μαλλιά’…

takis vasilopoulos είπε...

ΝΔ επειδη το εχω ξαναακουσει αυτο το δοκιμιο ( duende ) μηπως γνωριζετε αν κυκλοφορει στα ελληνικα?

Μου θυμισατε τον τελευταιο μονολογο απο το ματωμενο γαμο που με ειχε κανει να δακρυσω....

Αν και δεν ειχε μεταφρασει παρα πολλα ο Γκατσος ( ειχα διαβασει οτι μετεφραζε μονο οτι του αρεσε πολυ ) ,οι λιγες μεταφρασεις του για το Λορκα και για καποιους αλλους συγγραφεις ειναι υπεροχες...

Αξιοσημειωτο ειναι πως μια κακη μεταφραση μπορει να σε απωθησει απο το να γνωρισεις ενα μεγαλο εργο....

Ιδιαιτερα αντιπαθω οταν στα ποιηματα οι μεταφραστες προσπαθουν με το ζορι να κρατησουν την ομοιοκαταληξια .....


Να τελειωσω με κατι ομορφο ( με ακομα πιο ο0μορφη μουσικη )


Τώρα νυφούλα μου χρυσή
που βγαίνεις απ' το σπίτι σου
να θυμηθείς πως βγαίνεις
σαν τον αυγερινό.

Φρεσκολουσμένο το κορμί
καινούργιο το φουστάνι σου
βγαίνεις από το σπίτι σου
στην εκκλησιά να πας.

andy dufresne είπε...

Γιάννη,
εγώ ήξερα ότι δεν παίζω καλά κιθάρα, αλλά όταν άκουσα τον Pepe Romero να παίζει το Recuerdos de la Alhambra εγκατέλειψα...

Nikos Dimou είπε...

O de Falla και ο Albeniz έχουνε ζήσει και συνθέσει μέσα στην Αλάμπρα - υπάρχει ο πύργος που τους φιλοξένησε.

Αν έχετε το δίσκο ακούστε το πρώτο μέρος Generalife από τις "Νυχτες στους κήπους της Ισπανίας" του ντε Φάλια - είναι ακριβώς το σωστό soundtrack.

Nikos Dimou είπε...

takis vasilopoulos said...
ΝΔ επειδη το εχω ξαναακουσει αυτο το δοκιμιο ( duende ) μηπως γνωριζετε αν κυκλοφορει στα ελληνικα?

--------------------------

Ξέρω ότι έχει μεταφραστεί (νομίζω περισσότερες φορές) αλλά δεν έχω ιδέαν από ποιον και σε ποιον εκδότη.

Disposition21 είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Disposition21 είπε...

ΝΔ από τα ωραιότερα posts ever! Οι εξαιρετικές φωτογραφίες, το κείμενο... μακάρι κάποτε να περιπλανηθούμε κι εμείς στα μέρη αυτά... :)

Nikos Dimou είπε...

Μην πάτε καλοκαίρι - η ζέστη δεν αντέχεται. Μην πάτε στις παραλίες είναι κατεστραμμένες από τον τουρισμό - η Costa den Sol είναι ένα φίδι πολυκατοικίες που κρύβουν την θάλασσα.

Ανοιξη τα αηδόνια τρελλαίνονται στο Χενεραλίφ. Αλλά και φθινόπωρο για το καλύτερο φως.

athanasia είπε...

Duende like art itself has faces that are both appealing and dangerous. It can be dark and hard to pin down. Coming from southern Spain, "Duende" has only recently migrated to English. Dictionaries give meanings sometimes at odds with each other.

The New Oxford English Dictionary gives:

1. A ghost, an evil spirit; 2. Inspiration, magic, fire.

The Random House Dictionary gives:

1. A goblin, demon, spirit; 2. Charm, magnetism.

The Larousse Spanish-English Dictionary translates duende as Goblin, elf, imp/Magic. It gives the usages: los duendes del Flamenco, the Magic of Flamenco; tener duende, to have a certain magic.

We take our cue from the great Spanish poet, Federico Garcia Lorca. He gave a famous lecture on La Teoria y Juego del Duende – The Theory and Function of Duende. Lorca says:

"All through Andalusia . . . people speak constantly of duende, and recognize it with unfailing instinct when it appears. The wonderful flamenco singer El Lebrijano said: ‘When I sing with duende, no one can equal me.’ . . . Manuel Torres, a man with more culture in his veins than anybody I have known, when listening to Falla play his own ‘Nocturno del Genaralife,’ made his splendid ronouncement: ‘All that has dark sounds has duende.’ And there is no greater truth.

"These dark sounds are the mystery, the roots thrusting into the fertile loam known to all of us, ignored by all of us, but from which we get what is real in art. . . .

"Thus duende is a power and not a behavior, it is a struggle and not a concept. I have heard an old master guitarist say: ‘Duende is not in the throat; duende surges up from the soles of the feet.’ Which means it is not a matter of ability, but of real live form; of blood; of ancient culture; of creative action."

So we have taken the name DUENDE in order to honor Lorca’s dark creative force. Duende is there to challenge us to keep our ears open to the ‘dark sounds,’ to keep our touch with the earth and with the ghosts of those who have come before, to never refuse the struggle which is needed to keep the spirits working on the side of truth.

Υπάρχει πιό πάνω ένα μικρό απόσπασμα από το δοκίμιο του Λόρκα (αγγλική μετάφραση)στο www.duendedrama.com.

Sarah είπε...

Την χώρα την γνωρίζω καλά και αυτο που πράγματι με εχει εξοργίσει ειναι η πληρης καταστροφή της Costa del Sol μαζι με το οργιο απατεωνιάς που γινεται εκει -με την ανοχη και ενιοτε εμπλοκή των αρχων- σε θεματα ακινητων που μοσχοπουλιουνται με δηθεν προδιαγραφες βιλας Εκάλης σε ανύποπτους Εγγλέζους ή και τα απανωτα σκάνδαλα με time sharing.
Εχουν καταστραφει οικονομικά εκατονταδες αλλοδαποι που νόμιζαν ότι αγοραζαν κάτι από τους επιστημονες απατεωνες της Ιβηρικής Χερσονησου.
Τα ματια σας δεκατεσσερα!

TraumMeister είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
AGNI S είπε...

Boήθεια γείτονες!
Βαθύτατα συγκινημένη - καιεπηρεασμένη-από τις φωτογραφίες του γάτου μας, θα ήθελα κάποιος να με βοηθήσει-ως αρχάρια- να διαλέξω μια ψηφιακή μηχανή μικρού μεγέθους και βάρους και να μου εξηγήσει μερικά πραματα γι αυτήν.
Οποιος δεν βαριέται , μπορώ να του στείλω το μέηλ μου...
Ευχαριστώ συγκάτοικοι...

Nikos Dimou είπε...

irini
στείλε μου ένα email με το ποσό που θες να διαθέσεις - να σου απαντήσω...

Disposition21 είπε...

Ευχαρίστως irini, στείλε μου mail: disposition21r@yahoo.gr

Dion.M. είπε...

Αυτό το κατάλευκο σύννεφο,με το περίεργο σχήμα, που φαίνεται να κινείται γρήγορα, πάνω από το κάστρο Αλκαθάμπα, με τα χωμάτινα χρώματα, κάνει την τελευταία φωτογραφία σχεδόν μεταφυσική!

Disposition21 είπε...

Αναφέρθηκε και ο Ματωμένος Γάμος του Λόρκα στο ποστ, ήθελα να ρωτήσω αν έχει δει κανείς την φετινή παράσταση στο θέατρο Κάππα, αξίζει να την δεις; Γιατί ήθελα να πάω, αλλά έχω διαβάσει πολύ αρνητικές κριτικές.

azrael είπε...

Δήμαρχε αγαπημένε,

Που είναι οι απαραίτητοι-σε-τέτοιου-είδους-post-Ελληναράδες που θα κομπάσουν για το πόσο πιο όμορφη είναι η πατρίδα Μας??

Δια προληπτικόν εμβολιασμόν, προτείνω να γράψεις με τα χρυσά σου τα χεράκια , ένα ωραιότατο εικονοκλαστικό ποστάκι για τον μύθο του : "Ελλάδα - Η ομορφότερη χώρα του κόσμου".

Σου υπόσχομαι ότι θα το διαβάσω ακούγοντας το :

"Αθη-ηηηνουαααά , Αθή-ή-νουαααά, χαρά της γηηηης και της αυγηηηής
μικρό γαλαζιο ποιηημααααά"

Φιλώ σας
πατήρ Άζραελ
ο-εν-ζωή-μυροβλήτης

azrael είπε...

γκουχ-γκουχ...
Ποίημα - κρίνο...whatever, Ok?

Τελικά αυτό το λουλούδι το έχουνε μπερδέψει με τα πιο απίθανα πράγματα τα τελευταία 2000 χρόνια!

ξαναφιλώ σας
πατήρ άζραελ
ο-εν-ζωή-μυροβλήτης

Yannis H είπε...

azrael: Δεκαετία του 90, γύριζα από το Ισραήλ με πλοίο. Το θαλασσινό αεράκι χάθηκε με το που μπήκαμε στο λιμάνι του Πειραιά. Στην αποβάθρα χαμός. Με μεγάλο αγώνα βρήκαμε ταξί, από το ανοιχτό παράθυρο να βράζει ο δρόμος, φοβερό μποτιλιάρισμα, ο ταξιτζής να βρίζει μάνες και σόγια γιατί τον πηγαίναμε κάπου που δεν τον βόλευε και από το ραδιόφωνο το τραγούδι: "Αθήνα-Αθήνα-χαρά της γης". Η ...απόλυτη ειρωνεία :)(

Maria Velliou είπε...

Όπα! Με πιάσατε σήμερα!
Τι post είναι αυτό;
Αγαπημένος Λόρκα και ανδαλουσιάνικα τοπία!
Λόρκα λατρεμένος από τα χρόνια των θεατρικών σπουδών, Λόρκα ιερός και ώρες ατελείωτες μελέτης των κειμένων του, γνωστών και λιγότερο γνωστών, στη βιβλιοθήκη του θεατρικού μουσείου τότε...
Απόπειρες προσέγγισης των μαγικών ηρωίδων του, από τη Δόνια Ροζίτα και τη Θαυμαστή Μπαλωματού έως τη φοβερή Μπερνάρντα Άλμπα και τις κόρες της-έπαιξα την Άνγκουστιας κάποτε, προ αμνημονεύτων, στο δημοτικό θέατρο της Κηφησιάς, σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Βλάσση.
Ανάλυση θεωρητιή κι βάσανος κι ύστερα άφημα στα μαγικά τραγούδια του Χατζηδάκι και του Γκάτσου...Γύρνα φτερωτή του μύλου...Πέρα στο θολό ποτάμι...Είναι κόκκινο σαν αίμα σαν ανοίγει το πρωί...και τόσα άλλα.
Δεν ξέρω για τη φετεινή παράσταση του Ματωμένου Γάμου, η καλοκαιρινή όμως του Δον Περλιμπλίν, με τον Άρη Λεμπεσόπουλο και τη Λένα Παπαληγούρα, νομίζω από το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη, με έπεισε με το παραπάνω.
Ναι, ο Λόρκα πολιτογραφήθηκε Έλληνας, μετά θάνατον, εν αγνοία του, χάρη στις μαγικές μεταφράσεις του Γκάτσου, υπάρχει κι ένα βιβλίο σχετικό μιας ισπανίδας ελληνίστριας που κυκλοφόρησε πέρυσι, δεν θυμάμαι τον ακριβή τίτλο.
Το περασμένο καλοκαίρι ευτύχησα να πραγματοποιήσω το όνειρο της επίσκεψης στην Ισπανία, τη γνωστή-άγνωστη χώρα που τόσο μεγάλο ρόλο έπαιξε στη διαμόρφωση του δυτικού κόσμου όπως τον ξέρουμε. Την αυτοκρατορική και μαγική Ισπανία των αντιθέσεων, του εμφυλίου και του Φράνκο, του Μπουνιουέλ και του Αλμοδοβάρ. Την ισπανία του Λόρκα. Πρώτος σταθμός η Ανδαλουσία, Σεβίλλη, Κόρδοβα, Γρανάδα κατά σειρά. Με επισκέψεις φυσικά στα αναφερθέντα μνημεία. Το συστήνω ανεπιφύλακτα, αν διστάζετε για το πως θα τα συνδυάσετε ή θα τα προλάβετε μόνοι, μη φοβηθείτε να εμπιστευθείτε κάποια από τις οργανωμένες εκδρομές γνωστών ταξιδιωτικών γραφείων:ξέρουν τη δουλειά τους.
Η Γρανάδα μου φάνηκε η ομορφότερη πόλη της Ισπανίας, που ούτως ή άλλως είναι πανέμορφη, μαγική.
Ανεπτυγμένη εβραΪκή κοινότητα υπήρχε κυρίως στη Σεβίλλη, απ' ότι κατάλαβα. Πάντως πράγματι, στα μνημεία της Κόρδοβας και της Γρανάδας συνειδητοποιείς ακόμη και σήμερα μια εκδοχή του μουσουλμανικού πολιτισμού υψηλότατη ποιοτικά, με την οποία σπάνια σήμερα ερχόμαστε σε επαφή.
Τι μου θυμίσατε!
Παρεμπιπτόντως, πέρυσι ξανάρχισα κιθάρα, μαζί με την κόρη μου, μετά από πάρα πολλά χρόνια-δε λέμε πόσα-με κύριο στόχο να παίξω το Recuerdos de Alambra. Δυστυχώς, λίγο πριν τα παράτησα κι ακόμα με κυνηγάει ο δάσκαλος-το απωθημένο πολλών, απ' ότι βλέπω.
Andy, σου έστειλα ευχαριστήριο mail, ελπίζω να το έλαβες.
Χαιρετισμούς σε όλους.

takis vasilopoulos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ναυαγός είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ναυαγός είπε...

Nikos Dimou said...
"Ο Λόρκα είπε: Η Ανακατάληψη ήταν η μεγαλύτερη πολιτιστική καταστροφή στην ιστορία της Ευρώπης".

Καλλιτεχνική υπερβολή;
Πολιτιστικές συμφορές σαν την ανακατάληψη χτύπησαν πολλαπλώς έκτοτε τα αραβικά εδάφη, με αποτέλεσμα τα σημερινά πολιτιστικά (με τη δυτική ματιά του όρου) χάλια του αραβικού κόσμου.

Η επιρροή του Αβερρόη (Ibn Rousd) και του Ibn Arabi ήταν πολύ εντονότερη στη Δύση παρά στο Ισλάμ.

Το οποίο σημαίνει ότι δεν είναι και απόλυτα σίγουρο ότι αν είχαν μείνει οι Άραβες στην Ευρώπη, η Ευρώπη σήμερα θα ήταν καλύτερη.

Χωρίς βέβαι κανείς να μπορεί να το πει με ασφάλεια.

Ναυαγός είπε...

Η τέταρτη φωτογραφία θα πρέπει να καταχωρηθεί στη βιογραφία του εφευρέτη της πόρτας.

Υπάρχει περίπτωση να σταθείς απέναντί της και να μην επιθυμήσεις να τη διαβείς;

proinos είπε...

Με τόσο όμορφες και καλοτραβηγμένες φωτογραφίες, αλλά και ενδιαφέροντα σχολιασμό, παρακαλώ να δίνετε και μερικές χρηστικές πληροφορίες, γιατί κάποιοι εδώ αλλάζουμε τους επόμενους ταξιδιωτικούς προορισμούς μας, με την Ανδαλουσία...
(Εντάξει, κρατώ ότι δεν πάμε καλοκαίρι...)

takis vasilopoulos είπε...

Aνακοινωση!!!


Μολις ανοιξα ενα μπλογκ οπου θα
προσπαθω να καταγραφω τη δικη μου καθημερινοτητα.

Σας περιμενω

takisvasilopoulos.blogspot.com

Gatina είπε...

Μ' ένα μικρό μικρό μαχαίρι
Π' ούτε το χέρι δεν το πιάνει,
Μα κείνο μπαίνει παγωμένο
Στην ξαφνιασμένη μας καρδιά,
Και σταματάει εκεί που τρέμει
Θολή κι αξήγητη για πάντα
Η σκοτεινή μας ρίζα της κραυγής,
Κι είναι, σας λέω, ένα μαχαίρι
Ένα μικρό μικρό μαχαίρι,
Ψάρι χωρίς ποτάμι, χωρίς λέπια,
Π' ούτε το χέρι δεν το πιάνει.
Κι όμως μια μέρα αφορεσμένη

Στην ξαφνιασμένη μουσουτού καρδιά.

gitsaki είπε...

Αν δεν κάνω λάθος,που δεν κάνω,ο ΝΔ μιλάει γι αυτό το ταξίδι στους Δρόμους και έχει πει ότι καλό θα ήταν να συγκέντρωνε όλο αυτό το φωτογραφικό υλικό σε βιβλίο.
Να το κάνεις,Νίκο!Τι περιμένεις ακόμα;

Somebody961 είπε...

Νίκο, τα Kodachrome ακόμα έξω πάνε για επεξεργασία;
Τραβούσα παλαιότερα, και αυτό το δίμηνο περίπου αναμονής με κούρασε..

Unknown είπε...

Για τη Costa Del Sol να σχολιάσω ότι την καλύτερη περιγραφή για τη τωρινή της κατάσταση την έχω διαβάσει στο βιβλίο Cocaine Nights του JG Ballard - μια περιοχή πιο ¨τουριστικοποιημένη¨ και από τα νησιά μας, με περιοχές-φρούρια με ιδιωτική αστυνομία και συνεχή παρακολούθηση, και έγκλημα παντού...

ioannisk είπε...

Μόλις παρέλαβα την αφίσα και το μπλουζάκι doncat από τον διαγωνισμό και θέλω να ευχαριστήσω (και) δημόσια τον andy για τον κόπο του και για τα έξοδα που έκανε.

Δημήτρης ηλεκτρολόγος είπε...

Τι παράθυρα είναι αυτά;

όχι δεν είναι τηλεοπτικά
όχι δεν είναι ξύλινα, σιδερένια ή ηλεκτρικά
όχι δεν είναι σημαντικών ανθρώπων ή ασήμαντων
όχι δεν είναι ευρωπαϊκά ή αφρικανικά
όχι δεν είναι πιστών ή άπιστων

είναι αληθινά φωτεινά

Έχουν ρίζες στην μνήμη
και μνήμη στις ρίζες

Nikos Dimou είπε...

Somebody said...
Νίκο, τα Kodachrome ακόμα έξω πάνε για επεξεργασία

------------------------

Δεν νομίζω πως υπάρχουν πια Kodachrome - η Kodak έπαψε να παράγει φιλμ εδώ και καιρό...

Πάντως όσο υπήρχαν πήγαιναν έξω - διότι δεν υπήρχαν εδώ τέτοιες εγκατάστάσεις.

Somebody961 είπε...

Ευχαριστώ Νίκο.. Δεν μπορώ, παραθέτω Paul Simon..

Kodachrome

When I think back
On all the crap I learned in high school
It's a wonder
I can think at all
And though my lack of education
Hasn't hurt me none
I can read the writing on the wall

Kodachrome
They give us those nice bright colors
They give us the greens of summers
Makes you think all the world's a sunny day, Oh yeah
I got a Nikon camera
I love to take a photograph
So mama don't take my Kodachrome away

If you took all the girls I knew
When I was single
And brought them all together for one night
I know they'd never match
my sweet imagination
everything looks worse in black and white

Kodachrome
They give us those nice bright colors
They give us the greens of summers
Makes you think all the world's a sunny day, Oh yeah
I got a Nikon camera
I love to take a photograph
So mama don't take my Kodachrome away

Mama don't take my Kodachrome away
Mama don't take my Kodachrome away
Mama don't take my Kodachrome away

Mama don't take my Kodachrome
Mama don't take my Kodachrome
Mama don't take my Kodachrome away

Mama don't take my Kodachrome
Leave your boy so far from home
Mama don't take my Kodachrome away
Mama don't take my Kodachrome

Mama don't take my Kodachrome away

Nikos Dimou είπε...

@proinos

η ιδανική συνθήκη για ταξίδι: Καλή παρέα, ένα νοικιασμένο αυτοκίνητο, ένας καλός ταξιδιωτικός οδηγός που θα τον μελετήσετε συστηματικά τουλάχιστον ένα μήνα πριν. Θα βοηθούσε κάποιος ισπανόφωνος - οι κάτοικοι της ενδοχώρας δεν μιλούν ούτε τα σπασμένα αγγλικά των γκαρσονιών της Costa del Sol. Υπάρχουν ωραία πανδοχεία με λογικές τιμές. Αν μπορείτε να ξοδέψετε, το Alhambra Palace, χτισμένο σε αραβικό στιλ (βαμμένο κόκκινο) είναι υπέροχο.

Οι οργανωμένες εκδρομές είναι η φτηνή λύση. Εγώ πήγα πάνω από 20 φορές στην Αλάμπρα σε οριακές ώρες για να την φωτογραφήσω χωρίς γκρουπ.

Yannis H είπε...

ΝΔ said: "οι κάτοικοι της ενδοχώρας δεν μιλούν ούτε τα σπασμένα αγγλικά των γκαρσονιών της Costa del Sol"

Μου θύμισε Νάπολη όπου (αν και ήξερα ιταλικά) η διάλεκτος με αποθάρρυνε.

Οπότε λέω: "Excuse me, where is the bank?"

Απάντηση: BANG! BABG! BANG!

proinos είπε...

@ ΝΔ ευχαριστώ πολύ

Ξεκινώ πάραυτα μαθήματα Ισπανικών μετά διδασκαλίσσης, καθώς και ψηφιακής φωτογραφίας (στο doncat2).

neutrino είπε...

@disposition21

την ειδα την παρασταση στο Καππα, και δεν μπορω να πω πως με ενθουσιασε. Ειχε καποιες ενδιαφερουσες επιλογες σκηνοθετικα, αλλα οι ερμηνειες δεν επειθαν. βεβαια να σημειωσω πως το εργο δεν το ειχα ξαναδει ανεβασμενο (για να κανω καποια συγκριση), μονο το ειχα διαβασει. Σιγουρα δεν θα χασεις, αλλα ουτε θα ξανα-ανακαλυψεις τον Λορκα με αυτην την παρασταση..
[αν το ειχες δει, ο Δον Περλιμπλιν και η Μπελισα το καλοκαιρι μου φανηκαν καλυτεροι]

@don, το ποστ αυτο επαιξε καταλυτικο ρολο. το καλοκαιρι συζητουσαμε γυρο της Γαλλιας ή Ισπανιας με interrail-τωρα η πλαστιγγα εγειρε σαφως υπερ της Ισπανιας..:)

Ανώνυμος είπε...

κύριε Δήμου σας στέλνω comment για πρώτη φορά, αν και ανήκω σε αυτούς που σας διαβάζουν από τότε που δημιουργήσατε το blog σας καθημερινά..θέλω να σας πω ότι σας θεωρώ ένα από τα πιο φρέσκα μυαλά και εκ των σημαντικότερων πνευματικών ανθρώπων της εποχής μας..και χάρη στα κείμενά σας και τα βιβλία σας, ιδιαιτέρως τις "ασκήσεις ελευθερίας" έχω "μπολιατεί" με τις ιδέες του φιλελευθερισμού, ενώ αυτοτοποθετούμαι στη λεγομενη κεντροαριστερά..το παράπονό μου είναι λοιπόν γιατί σταματήσατε να γράφετε κοινωνικο-πολιτικά σχόλια στο blog σας?

Nikos Dimou είπε...

Εκανα μία διόρθωση στο κείμενο - το αρχικό παράθυρο δεν ήταν στην Loja αλλά στην Santa Fé.

Λεπτομέρεια - ίσως. Αλλά η Santa Fé, προάστιο ουσιαστικά της Γρανάδας, που χτίστηκε κατά την πολιορκία της από τους Reyes Católicos Φερδινάνδο και Ισαβέλλα, έχει σχήμα σταυρού με τέσσερεις καστρόπορτες στις άκρες του. Εκεί υπογράφτηκε η συμφωνία με τον Κολόμβο. Το ίδιο χρόνο που έπεσε η Γρανάδα και διώχτηκαν οι Εβραίοι. 1492 - η χρονιά που άλλαξε τα πάντα.

Nikos Dimou είπε...

gnostos agnostos said...
το παράπονό μου είναι λοιπόν γιατί σταματήσατε να γράφετε κοινωνικο-πολιτικά σχόλια στο blog σας?

--------------------------

Γιατί κουράστηκα - όχι μόνο να γράφω τέτοια σχόλια αλλά και να εμπλέκομαι σε ατέρμονες και άγονες συζητήσεις. Εκτός από "διανοούμενος" (ό,τι και αν σημαίνει αυτό) είμαι και και ολίγον "καλλιτέχνης" (της πένας αλλά και του φακού). Προτίμησα λοιπόν αντί να κλείσω το blog (μου είχε περάσει από το νου) να το μετατρέψω.

Ίσως κάποτε επιστρέψω σε θέματα κοινωνικό-πολιτικά - αν και πολλές φορές και αυτά τα σχόλια έχουν πολιτικο-κοινωνικές προεκτάσεις. Π. χ. σήμερα εκτός από ποίηση και εικόνες μιλάμε και για την πολυ-πολιτισμικότητα...

Zontas είπε...

NΔ said...

'Το ίδιο χρόνο που έπεσε η Γρανάδα και διώχτηκαν οι Εβραίοι. 1492 - η χρονιά που άλλαξε τα πάντα.'

Να συμπληρώσω: και βρήκαν καταφύγιο στη Θεσσαλονίκη και είδε λίγη προκοπή η πόλη. Τους χρωστάει πολλά.

harrygrath είπε...

Η πολυπολιτισμικοτητα - multiculturalism ειναι μεν ενας ορος προοδευτικος. Προσπαθει ο φουκαρας ο Γιωργος να κοψει λιγο τη πανουκλα του ελληνισμου. Μερικες φορες ομως,μπορει να ειναι η αλλαγη πουκαμισου του φιδιου του ρατσισμου. Δεν υπαρχουν " κουλτουρες ",υπαρχουν εθνη. Προτιμοτερος ο ορος " πολυεθνικοτητα" - multiethnic.

Dion.M. είπε...

Οι Σεφαρδίτες κατέφυγαν μετά την εκδίωξή τους από την Ιβηρική σε διάφορες πόλεις της Βόρειας Αφρικής, στην Θεσσαλονίκη, και στην Βόρεια Ευρώπη.

Οι περισσότεροι προτίμησαν πόλεις, που κυριαρχούσε το Ισλάμ, όπως η Οθωμανική Θεσσαλονίκη λόγω της εμπειρίας τους με τους Χριστιανούς!

Πως αλλάζουν οι καιροί...

Στην Θεσσαλονίκη το ποσοστό απωλειών κατά την διάρκεια του WWII, ξεπερνάει και αυτό πολλών Γερμανικών πόλεων.

Μήπως αυτό έχει σχέση με την μετατροπή της Θεσσαλονίκης, από κοσμοπολίτικης πόλης, με αστική τάξη και συνέχεια στην Ιστορία της, σε αυτό που εμφανίζει σήμερα;

Πολιτική συζήτηση δεν θέλατε;

andy dufresne είπε...

Πριν κανονίσετε διακοπές για Ισπανία, περιμένετε το ποστ για την Προβηγκία...

st_darwin είπε...

Έχω ταξιδέψει πολύ λιγότερο από ότι επιθυμώ. Είχα πάντως την τύχη να πάω στην Ανδαλουσία. Η Γρανάδα είναι απίστευτη πόλη. Από την πρώτη κιόλας μέρα που έφτασα εκεί, νόμιζα ότι θα μπορούσα να μείνω για το υπόλοιπο της ζωής μου. Το κάστρο της Αλάμπρα είναι πέραν κάθε περιγραφής... Ήταν και περίοδος καθολικού Πάσχα και η ατμόσφαιρα στην πόλη με τις περιφορές που συνηθίζουν ήταν επιβλητικότατη και σχεδόν ... τρομακτική! Σαν ταξίδι στον χρόνο, πίσω στον μεσαίωνα. Συνιστώ ανεπιφύλακτα ταξίδι στην περιοχή την συγκεκριμένη περίοδο.
Στη Μάλαγα επίσης ένιωσα μια από τις μεγαλύτερες συγκινήσεις της ζωής μου. Όταν ήμουν παιδί, διάβαζα πριν κοιμηθώ έναν γεωγραφικό Άτλαντα για παιδιά με συνοπτική παρουσίαση κάθε χώρας και με μικρές φωτογραφίες. Και ταξίδευα μαζί του πριν κοιμηθώ... Μία από αυτές για την Ισπανία ήταν και η αρένα για ταυρομαχίες της Μάλαγα. Και ξαφνικά την είδα μπροστά μου και μάλιστα για πρώτη φορά από το ίδιο σημείο που είχε τραβηχτεί και η φωτογραφία του Άτλαντα. Πρώτη φορά αισθάνθηκα το συναίσθημα ενός ονείρου που πραγματοποιείται...

harrygrath είπε...

Οψιμους φιλοσημιτες βλεπω. Δεν γνωριζουν οτι οι Γραικοι ειναι φιδια του αντισημιτισμου & χαρηκαν που οι " Γερμαναραδες " μαζεψαν τους Εβραιους απο τη Σαλονικη & " ξεβρωμισε η πολη απο δαυτους " ? Αυτοι σκοτωσαν το Χριστο μας & βυσσοδομουν εναντιον του ελληνισμου. Μας ζηλευουν,οπως ολοι ,για το πολιτισμο μας.

Nikos Dimou είπε...

Ηarrygreco said...
Δεν υπαρχουν " κουλτουρες ",υπαρχουν εθνη. Προτιμοτερος ο ορος " πολυεθνικοτητα" - multiethnic.

------------------------

Mα το 700 και το 1200 μ. Χ. δεν υπήρχαν έθνη...

Sarah είπε...

Περα απο τους απατεωνες που έχουν πλημμυρίσει την Ιβηρική αγορα ακινητων και τουρισμου, το δεύτερο τραγικό στοιχειο της χωρας ειναι οι ταυρομαχίες. Εχουμε ένα περηφανο ζώο να δολοφονείται σιγά σιγά από κάποιον αγράμματο (οι περισσοτεροι ταυρομάχοι ειναι αγράμματοι) ντυμενο με αυτοκρατορικο κιτρινακι και τιγκα στα μπιχλιμπίδια στρατηγου. Το δε πληθος να καταχειροκροτα....
Μπράβο τους...

Το δε άλλο έθιμο στην Παμπλονα κατα την διαρκεια του φεστιβαλ του Σαν Φερμιν, που αφηνουν τους ταυρους ελευθερους να κυνηγουν ανθρωπους.... δεν είμαστε καλα...

harrygrath είπε...

Μετεφερα τους σημερινους ορους για το τοτε. Σημερα η εθνικοτητα πρεπει να απο-φασιστικοποιειται. Η δε πολιτοποιηση ( " υπηκοοτητα " )να γινει σαν αποκτηση πιστωτικης καρτας. Our credit is good.

Sarah είπε...

50,000 Εβραιοι περιπου της πολης εξοντωθηκαν μετα το 1943 στα Auschwitz και Birkenau. Το 47 ειχαν μεινει λιγοτερο από 2000.
Το τι πλιατσικο εγινε εκεινη την εποχη από τους συμπολίτες μου... και τι δεν άρπαξαν από αυτούς που φεύγαν...

proinos είπε...

@ πανασχημη said:
"Εχουμε ένα περηφανο ζώο να δολοφονείται σιγά σιγά από κάποιον αγράμματο (οι περισσοτεροι ταυρομάχοι ειναι αγράμματοι)"

Δηλαδή άν οι ταυρομάχοι είχαν πτυχίο ΑΕΙ, οι ταύροι θα πονούσαν λιγότερο ή θα πέθαιναν με καρτερία???...

antvol είπε...

@ πανάσχημη

Δύο πράγματα που με εξοργίζουν, το κυνήγι της αλεπούς στην Αγγλία (το κατήργησε ο Μπλαιρ νομίζω, ευτυχώς) και οι ταυρομαχίες στην Ισπανία.

Να σου εξομολογηθώ κάτι: Όποτε βλέπω στην τηλεόραση ταύρο να πετυχαίνει τον ταυρομάχο, νιώθω μια άγρια χαρά (λυπάμαι που το λέω, αλλά έτσι νιώθω).

Dion.M. είπε...

Στις ταυρομαχίες τους ταύρους τους έχουν καρφωμένους στην ράχη για να πονάνε και να περιορίζονται οι κινήσεις τους...

Στην Παμπλόνα οι ταύροι δεν κυνηγάνε ανθρώπους απλώς τρέχουν στους δρόμους πανικόβλητοι...

Φοβερά κακόγουστη φιέστα!

andy dufresne είπε...

@antvol said,

Να σου εξομολογηθώ κάτι: Όποτε βλέπω στην τηλεόραση ταύρο να πετυχαίνει τον ταυρομάχο, νιώθω μια άγρια χαρά (λυπάμαι που το λέω, αλλά έτσι νιώθω).

Γιατί λυπάσαι;

Sarah είπε...

Antvol
Ελπιζω να ετσουξε λιγακι

Sarah είπε...

Α, ήρθε και το βαρυ πυροβολικο, να την κοπαναω εγω...

antvol είπε...

@ πανάσχημη

Κάτσε λίγο ακόμη please.

gitsaki είπε...

@andy dufresne:

Θέλω να πάω μέσα στη χρονιά στην Προβηγκία,είναι μέσα στο πρόγραμμα,γιατί η τελευταία φορά που πέρασα από εκεί,οδικώς,ήταν πριν 25 χρόνια και δε θυμάμαι και πάρα πολλά...Περιμένω το δικό σου αφιέρωμα με ανυπομονησία λοιπόν!

@antvol:

Κάπως έτσι το έχει πει σε βιβλίο και ο Νίκος(doncat):ότι φαντάζεται τη στιγμή που τα ζώα στο τσίρκο επαναστατούν απέναντι στους θηριοδαμαστές και σε αυτούς που ανεβαίνουν στην πλάτη τους για να κάνουν νούμερα.
Όπως λέει και ο Άντυ,μη λυπάσαι καθόλου!

Nikos Dimou είπε...

Από τον "Θάνατο του Μούψη" (1979):

"Και στις ταυρομαχίες είμαι φανατικά με το μέρος του ταύρου".

Παρ' όλους τους ύμνους του Hemingway (Death in the Afternoon) και το υπέροχο Llanto por Ignazio Sánchez Mejías του Lοrca, η corrida μου γυρίζει το στομάχι.

Nikos Dimou είπε...

Ως φύση η Προβηγκία είναι πολύ όμορφη - αλλά με Ανδαλουσία... καμία σχέση!

antvol είπε...

Θυμάμαι, όταν κάποτε ήμουν στη Μαδρίτη, μπήκε στο ξενοδοχείο μια ομάδα ταυρομάχων, μέσα στα χρυσά και στα λιλιά.

Μου έκανε εντύπωση το ύψος τους, ήταν όλοι κοντοί, κι αυτό τους έκανε να φαίνονται λίγο γελοίοι, τόσο μεγαλοπρεπώς που ήταν ντυμένοι.

Και, βέβαια, σε πολλά εστιατόρια το απαραίτητο κεφάλι ταύρου πρώτη θέση στον τοίχο, άντε τώρα να φας απο κάτω ...

Nikos Dimou είπε...

Οι Ισπανοί όχι μόνο απαρνήθηκαν το πολυ-φυλετικό παρελθόν τους αλλά ήταν οι πρώτοι που μετά από την Ανακατάληψη πρόβαλαν τον όρο: "καθαρότητα του αίματος" (limpieza di sangre). Την οποία έπρεπε να αποδείξεις για να σταδιοδρομήσεις...

paragrafos είπε...

Από το πρωί που είδα τα χρώματα και τα αισθαντικά λόγια τού ποστ, με γυροφέρνει εκείνη η θλιμμένη μελωδία με λιγο Λόρκα ("Λούζεται η αγάπη μου"), που αποφεύγω να την τραγουδώ, από χρόνια, για να μην τρέχουν τα μάτια μου άθελά τους και στεναχωρώ τον κόσμο γύρω, δίχως λόγο...

Τα τρεχάματα τής μέρα με ξεγέλασαν λιγάκι.

Τώρα όμως μου ξέκλεψα μισή ώρα μοναξιάς, ήλθε η νύχτα "με τις δικές της υποσχέσεις", αλλά και τις φριχτές της διαψεύσεις, για να ξεκλειδώσει, χαιρέκατα, σεντούκια ξεχασσμένα. Βρίσκει τόκους από χρέη παλαιά, ζητάει λογαριασμούς για κείνο που συνέβη και το άλλο που αμέλησα, ξετρυπώνει ατασθαλίες της ψυχής και τιμωρεί με βαριές ενοχές. Που μονάχα τα τραγούδια μπορούν κάπως να ξορκίζουν, "με φοβέρες", όμως, και "μ΄ αίματα"...




Λούζεται η αγάπη μου
στο Γουαδαλκιβίρ,
και τ' άνθη παίρνουν ευωδιά
απ'το γλυκό κορμί της

Τρέξε πέτα χελιδόνι
φέρ' της Βενετιάς βελόνι
να κεντήσει στο μαντίλι
τη χαρά της να μου στείλει

Μεταξωτά η αγάπη μου
μαντίλια μου κεντά
κι όλο φιλάει την κλωστή
και βυσσινιά τη βάφει

Τρέξε πέτα χελιδόνι
φέρ' της Βενετιάς βελόνι
να κεντήσει στο μαντίλι
τη χαρά της να μου στείλει





Με συγκίνηση και αγάπη

Παράγραφος

Unknown είπε...

Η corrida δεν είναι μονάχα η τουριστική ατραξιόν που νομίζουμε όλοι εμείς οι μη Ανδαλουσιανοί. Συνιστά (συνιστούσε μάλλον) ιεροτελεστία που έλκει την καταγωγή της πάρα πολλούς αιώνες πριν. Παραβάλετε τα ταυροκαθάψια των Μινωιτών (πού 'σαι Εργοτελίνα, εγώ θα τα γράφω;), σχετικός είναι κι ο μύθος της αρπαγής της Ευρώπης κλπ. Πολύ χοντρικά, στο συμβολικό επίπεδο, η ταυρομαχία συνιστά θεοκτονία και επομένως χειραφέτηση. Φυσικά, σήμερα αυτά έχουν χάσει το νόημά τους κι η corrida έχει εκφυλιστεί σε μια ακόμη τουριστική ατραξιόν όπως τα τσολιαδάκια Made in China (πλέον)!

antvol είπε...

@ vrennus

Αν η ταυρομαχία παριστά θεοκτονία, τότε εγώ με τον Χριστόδουλο. Αφήστε τον Θεό ήσυχο, αντίχριστοι ισπανοί.

Nikos Dimou είπε...

vrennus
η παράδοση δεν δικαιολογεί την βαρβαρότητα... αλλιώς θα έπρεπε να επιτρέπουμε στους απογόνους των Αζτέκων να ξερριζώνουν καρδιές... κι αυτή συμβολική και ιερή πράξη ήταν κάποτε.

Ανώνυμος είπε...

Παιδιά, μην αφήσετε τους απογόνους των αζτέκων να ξεριζώνουν καρδιές γιατί εγώ και ο Κριτικάκης την έχουμε πατήσει...

Πολύ ωραίες οι φωτογραφίες!
Θέλουμε και άλλες!

Nikos Dimou είπε...

Rallou said...
Θέλουμε και άλλες!

---------------------------
Το κακό είναι πως θέλουν σκανάρισμα - είναι και πολλές... πρέπει να βρω χρόνο.

kkai-Lee είπε...

Μόνο οι ήχοι των λέξεων,

Ανδαλουσία, Γρανάδα, Αλάμπρα, Κόρδοβα,Γουαλδακιβίρ και πάει λέγοντας,

αναδύουν ποίηση και μουσική
(κυρίως κιθάρας).

Φαντάζομαι ( υπολογίζω - δεν έχω πάει, ελπίζω κάποια μέρα να πάω ) ότι και τα μέρη είναι τόσο όμορφα
όσο και η ποιητικότητα και μουσικότητα που αναδύουν.

Διαφορετικά ο Λόρκα θα ήταν μεγάλος ψεύτης

Ο φακός πάντως του Νίκου Δήμου επιβεβαιώνει και πιστοποιά την εντιμότητα του συνάδελφου του ποιητή

Dion.M. είπε...

@"Πανάσχημη,

95% απώλειες ούτε στις Γερμανικές πόλεις δεν σημειώθηκε.
Για σύγκριση, σε άλλες Ελληνικές πόλεις το ποσοστό ήταν 40%.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι 95% μόνο με συνεργασία του ντόπιου πληθυσμού ήταν δυνατό να επιτευχθεί.

mtryfo είπε...

Antvol said :Όποτε βλέπω στην τηλεόραση ταύρο να πετυχαίνει τον ταυρομάχο, νιώθω μια άγρια χαρά (λυπάμαι που το λέω, αλλά έτσι νιώθω).

Εγώ όχι μόνο το νιώθω, το φωνάζω κι όλας με ικανοποίηση.

Στεναχωριέμαι με τους ταύρους που τρέχουν πανικόβλητοι στα στενά λιθόστρωτα της Παμπλόνας και γλυστράν και πέφτουν, σφίγγεται η καρδιά μου.

x-taramas είπε...

Οι ταυρομαχίες είναι κτηνώδη θεάματα στα οποία παίρνουν μέρος κτήνη και απευθύνονται σε κτήνη. Όλες οι άλλες φιλολογικές μπούρδες που έχουν γραφτεί κατά καιρούς και αυτή η μυθοποίηση της ταυρομαχίας, μου θυμίζουν τα παραληρήματα των απολογητών της παιδεραστίας.

gerasimos74 είπε...

Τα σέβη μου κ. Δήμου!!!

Sarah είπε...

Dion
Μιλουσα για την Θεσσαλονικη. Τα νούμερα αναφερονται εδω και εδω

Φυσικα και υπήρξε συνεργασια από μερους μας. Σχεδόν πληρης θα έλεγα. Με την ανοχή των ντοπιων αρχων έγινε το κακο. Και μετα... δεν ήξεραν τιποτα... "να οι περισσοτεροι σωθηκαν και ο λόγος που δεν γύρισαν ήταν οτι πήγαν να εγκατασταθούν στο Ισραήλ".... έχω ακούσει τέτοια....

Ας μην αρχίσω για το πλιατσικο.... να βουτανε οι Θεσσαλονικείς ως και τις κουβερτες τους οταν τους πήραν οι Γερμανοί...

Stavros P (isisdoros) είπε...

Τελικά μετά από πολύωρη έρευνα βρέθηκε.Ιδού μιά ιστορική φώτο by ΝΔ.

Stavros Katsaris είπε...

Και σεφτέ και .......

Stavros Katsaris είπε...

κατοστάρα?????? Πόντικα????

x-taramas είπε...

@ΝΔ:

Συμφωνώ απόλυτα για τις "Νύχτες στους κήπους της Ισπανίας". Υπέροχο έργο και ειδικά το πρώτο μέρος. Σε κάνει να ακούς το κελάρυσμα των νερών και το θρόισμα των φύλλων. Δεν έχω πάει ποτέ, αλλά είμαι σίγουρος οτι είναι όπως ακριβώς μας τα "λέει" ο μαστρο-Manuel. Για τον Albeniz δεν ήξερα οτι είχε δουλέψει εκεί, αν και για χρόνια ήταν ο αγαπημένος μου συνθέτης...

Μια λεπτομέρεια: Η κιθάρα φλαμένκο δεν παίζεται με πένα, αλλά με τα νύχια. Ποιητική αδεία όμως...:-)

test είπε...

Άντε καλησπέρα κι από μένα.

Ωραίες οι φωτογραφίες πανέμορφη κι η Ανδαλουσία.

Πράγματι, όσοι θέλετε να επισκεφθείτε την Ισπανία, καλύτερα να ξέρετε Ισπανικά. Βέβαια, αυτό ισχύει για κάθε ξένη χώρα που βρίσκεσαι - καλύτερα να μιλάς την αντίστοιχη γλώσσα.
Στην Ισπανία για έναν παραπάνω λόγο: Σου πιάνουν πολύ έυκολα κουβέντα οι ντόπιοι και άν δεν ξέρεις τη γλώσσα, είναι κρίμα.


takis vasilopoulos said...
ΝΔ επειδη το εχω ξαναακουσει αυτο το δοκιμιο ( duende ) μηπως γνωριζετε αν κυκλοφορει στα ελληνικα?

Ναι κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΕΣΤΙΑ. Είναι ένα μικρό βιβλιαράκι με αυτό τον τίτλο (ΝΤΟΥΕΝΤΕ) και αναφέρεται σε μια διάλεξη του Λόρκα που την έχει μεταφράσει στα Ελληνικά η Ολυμπία Καράγιωργα.
Το συστήνω ανεπιφύλακτα.

x-taramas είπε...

"Φυσικα και υπήρξε συνεργασια από μερους μας. Σχεδόν πληρης θα έλεγα. Με την ανοχή των ντοπιων αρχων έγινε το κακο."

Τι να κάναμε ρε πανάσχημη; Αυτοί σταυρώσανε τον κύριό μας. Να μην υπερασπιστούμε τον θεό της αγάπης; Δεν τα σηκώνει αυτά ο έλληνας...

Ο γράικός εννοούσα harry, ηρέμησε.

Near_Byblos_cafe είπε...

Δεν περίμενα να φτάσουμε ποτέ εδώ ξανά. Αλλά σ'αγαπώ.

Συγγνώμη για τον χώρο.

test είπε...

Πως γνώρισα το Ντουέντε:

Τέλη της δεκαετίας του 80, στο δεύτερο πρόγραμμα, υπήρχε μια εκπομπή βραδινή με τίτλο «μικρά μουσικά πορτρέτα». Κι ένα βράδυ, άκουσα να διαβάζει το αντίστοιχο κείμενο ένας ηθοποιός.
Αν είστε «ακουστικοί» τύποι μπορείτε να ακούσετε απόσπασμα αυτής της εκπομπής (περίπου 15’) εδώ

Dion.M. είπε...

Ευχαριστώ "Πανάσχημη" για τα αρχεία. Δεν τα ήξερα. Ηξερα βέβαια την ιστορία. Είναι μιά από τις φορές η η πατρίδα καταγωγής μου, εξ ού και το όνομα Διον., με κάνει υπερήφανο με έργα.

Εγώ γεννήθηκα στην Αθήνα. Και οι δύο μου γονείς μου ήταν από την Ζάκυνθο.

harrygrath είπε...

Χμμ,αρα οι Γραικοι μιμηθηκαν τους Ισπανους στην αναζητηση καθαροαιμιας.Η Σαλονικη ειναι το αντιστοιχο του Μοναχου της ναζιστικης Γερμανιας.

Sarah είπε...

Dion

Κοιτα, να είμαστε αντικειμενικοι. Εγκληματα διαπράχθησαν απο πολλές κυβερνησεις και συμμετειχαν και λαοι σε πολλά μερη του κόσμου. Αλλα ενα πολιτισμένο κρατος αντιμετωπιζει την όποια ιστορία του ευθεως και λέει και ένα "συγνωμη."

Εμεις, τίποτα. Γαλα ΑΓΝΟ. Κουβεντα στα σχολεια.

Κι εχω ηλικιωμένους γνωστους που μου υπερηφανευονται για τις κουβερτες που άρπαξαν τότε σε τιμη ευκαιρίας....
Και τις φυλανε ως κειμηλιο διότι έχουν αποκτησει και αξια ως αντικες...

Ασε με, ειναι να ξερνάς.

x-taramas είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Dion.M. είπε...

Πανάσχημη έγιναν και χειρότερα εγκλήματα με σκοπό το κέρδος σε όλη την Ευρώπη και μάλιστα από πολύ πλουσιότερους λαούς που δεν πέθαιναν από την πείνα. Εδώ βρήκαν κατατεθειμένο σε Ελβετικές τράπεζες χρυσό από δόντια και ηρνούντο να επιστρέψουν χρήματα στους συγγενείς με την δικαιολογία ότι οι κάτοχοι ήταν νεκροί... στα στρατόπεδα!

Απλώς, όπως το γράφεις, το θέμα είναι η σωστή καταγραφή της ιστορίας και μια συγνώμην και ίσως και μια πινακίδα στον χώρο του Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης, που χτίστηκε πάνω στο ΕβραΙκό νεκροταφείο.

Sarah είπε...

Dion

Α μπραβο. Πες τα Χρυσοστομε.
Ετσι ακριβως.

giant13 είπε...

Πανάσχημη,

Επειδή δεν γνωρίζω λεπτομερώς την υπόθεση του ολοκαυτώματος των Εβραίων αν και Σαλονικιός,τι θέλεις να πείς, ότι οι Σαλονικιοί κάρφωναν τους Εβραίους στους Γερμανούς ή απλά δεν τους βοήθησαν,(π.χ να τους κρύψουν) τις μέρες συγκέντρωσης τους από τους Γερμανούς;

giant13 είπε...

Η μητέρα μου μικρή τότε, μου έλεγε πως έβλεπε την μάζωξη των εβραίων στην πλατεία Αριστοτέλους.
Οποιος τυχόν έκρυβε εβραίο, είχε την ίδια τύχη με αυτόν. Πως και που να κρυφτούν 50000 εβραίοι;
Οσο γιά το πλιάτσικο που έγινε στα σπίτια τους, σίγουρα δεν ήταν σωστό, αλλά και τι να κάνει ο κοσμάκης που πέθαινε τυμπανιασμένος από την πείνα στους δρόμους;

Sarah είπε...

Giant
Οι Θεσσαλονικεις συναγωνιστηκαν επαξιως του εξαίρετους Πολωνους ως το ποιος θα καταδωσει τους περισσοτερους Εβραιους.
Το ιδιο εγινε και σε πολλες πολεις της Πολωνιας και ας το αρνουνται οι κυριοι της Ανατολικής Ευρωπης.

Οι αρχες της Θεσσαλονικης συνεργαστηκαν για το deportation (δεν μπορω να σκεφτω την Ελληνικη λεξη)

Τωρα το ερωτημα παραμενει γιατι η Θεσσαλονικη και οχι η Ζακυνθος;

Η δικη μου ερμηνεια βασιζεται στο Αντι-Εβραϊκο μίσος που υπεθαλψε η Ορθοδοξία. Η Θεσσαλονικη ήταν ισχυρό προπυργιο της Ορθοδοξιας.
Αλλα αυτο ειναι καθαρα προσωπικη μου άποψη.

harrygrath είπε...

Οι Σαλονικιοι ειναι αντισημιτες & σφοδρα αντιπαθητικοι σε μενα,λογω του κομπλεξ τους απεναντι σε μας,τους πρωτευουσιανους,αλλα δυσκολα τεκμηριωνεται συνεργια με Γερμανους. Ισως τους επιασαν στον υπνο,ισως σε αλλες πολεις Ευρωπης να ηταν πιο πονηρεμενοι & να κρυφτηκαν στην επαρχια / υπαιθρο. Σημασια εχει να παρουν αποζημιωση για τη κλεμμενη γη τους,ωστε να εμπεδωσουν οι Γραικοι το δογμα Μοσαντ "Don't f*ck with the Jews ".

harrygrath είπε...

Τωρα το ειδα. Deportation = απολιμενιση. Πιο σωστα,εξορια.

Sarah είπε...

Χαρυ
Μονο στην Βαρσοβια και στην θεσσαλονικη υπήρξαν τετοιες βαριες απωλειες. ΜΟΝΟ εκει.

giant13 είπε...

Στην Ζάκυνθο ήταν 3000, στην Θεσσαλονίκη 50000 και βάλε, κάτω από την Γερμανική μπότα τι να έκαναν οι όποιες αρχές της Θεσσαλονίκης, να προέτασαν τα στήθη τους στους Γερμανούς;
Εγώ απεναντίας κατά καιρούς έχω ακούσει και για οικογένειες Ελλήνων που έκρυβαν Εβραίους όπως και το αντίθετο. Στην πλειοψηφία του όμως ο λαός της Θεσσαλονίκης δεν φέρει την παραμικρή ευθύνη.
Αρα να ζητήσουμε συγνώμη; γιά ποιό λόγο;
Γιά την τρέλλα του Χίτλερ να τους αφανίσει από την Ευρώπη;

harry greco,

Σιγά τους πρωτευουσιάνους, πριν 120 χρόνια βόσκατε κατσίκια στις στήλες του Oλυμπίου Διός.

Sarah είπε...

Εψαξα στην online library που ειμαι συνδρομητρια και βρηκα αθρο της Σιρα Ντικερ για τους Εβραιους στη θεσσαλονικη, απ'όπου αντιγραφω το εξης:

Greek Jews were mandated to wear the yellow star and herded into ghettos for the first time in 2,000 years. In all these actions, the Greek authorities were complicit and Nazi documents record their request to rid the city of its Jews. Trains deported 43,850 Jews, over 95 percent of Salonika's Jewish population, within a matter of months. Fewer than 2,000 survived.

DimitrizZzZz είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
DimitrizZzZz είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
proinos είπε...

@ πανασχημη, harrygreco

deportation=απέλαση


@ giant13

(τους) στΥλους του Ολυμπίου Διός

giant13 είπε...

Πανάσχημη,

Πραγματικά η μητέρα μου μου περιέγραφε την θλιβερή σκηνή με τις πανέμορφες εβραιοπούλες με το γνωστό κίτρινο αστέρι στην καρδιά, αλλά και με μιά μπλέ σφραγίδα (αριθμός ήταν) κάπου πάνω από τον καρπό. Αυτά όμως που γράφει η Εβραία προφανώς κ. Ντικερ είναι μυθεύματα, ή οι Γερμανοί τα αφηγούνται έτσι γιά να χρυσώσουν το χάπι. Δηλαδή οδήγησαν του Εβραίους στα κρεματόρια κατόπιν προτροπής των αρχών της Θεσσαλονίκης;
Πρός θεού.

giant13 είπε...

Proinos,

Ευχαριστώ γιά την διόρθωση, τέτοια ώρα τέτοια λόγια.

DimitrizZzZz είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
DimitrizZzZz είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
harrygrath είπε...

Οχι μονο εβοσκαν γιδια οι Αλβανοι προγονοι μας,αλλα τα χρησιμοποιουσαν & αλλιως...Τοτε βεβαια οι Σαλονικιοι εβλεπαν το φως στα χαρεμια της Τουρκιας...Ποσο ρομαντικη ειναι η αληθινη ιστορια του...γενους μας...

gitsaki είπε...

@dimitris:

Δεν σε υποχρεώνει κανείς να μπαίνεις εδώ και να μιλάς με αυτόν τον τρόπο...
Μπορείς όμως να διαβάσεις στους αυτοβιογραφικούς τόμους πώς πληρώθηκαν οι σπουδές του ΝΔ.Κι όσο για τα χρόνια του σχολείου,πήρε υποτροφία τότε.
Έχουμε βαρεθεί να διαβαζουμε αυτού του είδους τα σχόλια που κάνεις.

DimitrizZzZz είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
DimitrizZzZz είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

Αν είσαι σύρε κι έλα να με λούσεις τότε δεν μπορεις να πεις οι στύλοι του Ολυμπίου Διός, γιατί θα σε περάσουν για χωριάτη που ηλεκτροδοτείται από στύλους της ΔΕΗ που τους ουράνε σκύλοι νεοελληνικοί και όχι Εγγλέζοι ευγενείς.

Ανώνυμος είπε...

δεν μπορεί ο μεγάλος αναγνώστης του Καβάφη, ο ερμηνευτής και μέγας δυστυχής της Ανατολής, να μην αναγνωρίσει τις ηθικές αξίες, τους τρελούς, τον εξωστρεφή μπούσουλα της καλής τηλεοπτικής ενημέρωσης, ως άδικο τον κατατρεγμό. όταν συυγράφει τις φράσεις «ιδιωτικά κανάλια» και «απόκοντα» ουρεί την εδική μας α πριόνι άσχημη ψυχή, εννοεί ότι του τη δίνουμε χωρίς να του φταίμε, μας δείχνει σαν να είμαστε εμείς τα άσυλα όπου φοίτησε, εμείς που φταίμε όταν απολύεται ένας ομοίως συνάδελφος και άχρηστος, ένας πολυμαθής ηλίθιος, ένας ανίκανος να διοικήσει περίπτερο.

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

ΣΤΑΘΗΣ Σ. 24.Ι.2007

Stavros Katsaris είπε...

Μάλιστα!
Ακόμα κι έτσι μάλλον δεν μπορεί να λειτουργήσει το μπλογκ.
Θα εμφανίζεται πάντα κάποιος άξεστος αγενής με ανύπαρκτη παιδεία να προσπαθεί να καταστρέψει οτι του είναι αδύνατο να καταλάβει.
Αγαπητό έντομο ειλικρινά σε λυπάμαι!

Stavros Katsaris είπε...

Πάντως αυτό που παρατηρώ οτι σε όλες τις χώρες μπορεί να βρει κανείς καταπληκτικά μέρη που δεν τα έχει κανένας οδηγός.
Χρειάζεται μόνο θέληση και διάθεση να ψάξεις για κάτι διαφορετικό.
Τον επόμενο χειμώνα θα ταξιδέψουμε οικογενειακώς για Ισπανία οπότε γάτε θα ζητήσω "οδηγίες"!

Somebody961 είπε...

Για τις ταυρομαχίες, εκτός της χαράς που έχω όταν "τσούζει" τον ταυρομάχο, έχω ακούσει πως ο ταύρος ούτως ή άλλως θα επρόκειτο να θανατωθεί και απλώς του δίνουν ευκαιρία.
Δεν γνωρίζω όμως αν αληθεύει..
Ανακάλυψα πάντως μία νέα λέξη εδώ μέσα.
Εντομόπτωμα...

Nikos Dimou είπε...

Καλημέρα!

Σβήνω.

Dion.M. είπε...

Αντιγράφω από το λινκ που έστειλε η "Πανάσχημη" με το σχόλιό της στις 12.56. για την Ζάκυνθο, για να εξηγήσω γιατί με κάνει υπερήφανο.

In 1944 Mayor Carrer was ordered at gunpoint
to hand over a list of Jews residing on the island. The
list was presented to the Germans containing only two names:
Mayor Carrer and Bishop Chrysostomos. The Bishop bravely told the Germans, "Here are your Jews. If you choose to deport the Jews of Zakynthos, you must also take me and I will share their fate."
In the interim, all the Jews of the island were safely hidden in the mountainous villages. While the whole island knew what was happening, not one person revealed their whereabouts.
There is evidence that Chrysostomos actually communicated with Hitler
himself, to beg for the lives of the Jews on the island. Unfortunately, a
devastating earthquake in
1953 destroyed all archives on
the island, making proof of the
correspondence impossible.
Historians do know that a boat
was never sent to deport the
Jews of Zakynthos and that all
275 of the island’s Jews survived
the Holocaust.

The first boat to arrive
with aid to the victims of the 1953 earthquake was from Israel, with a message that read, "The Jews of Zakynthos have never forgotten their Mayor or their beloved Bishop and what they did for us."

George είπε...

I just want to say a big thank you for the tee and the poster I received today from Andy. I will enjoy them both.

However, may I suggest something? If you do this again, please make sure that certain avatars don't appear on the t-shirt and the poster!

I think you know what I mean...

...

I like having good experiences in life, and I truly appreciate something that excites the mind & the senses. I unexpectedly stumbled upon N.D's blog(s) and I'm happy for it. Reading Nikos' posts (and most of the visitors') and seeing these wonderful pictures is a very pleasant note in my day.

I suppose that some persons prefer misery more than pleasure, and they prefer to demolish than to construct. But, it's OK. After all, the choices we make and the actions we take reflect on ourselves, really.

There always going to be spoiled imature persons seeking attention--any attention, even if it means being rude, nasty, and brutish. Just ignore them.

Yannis H είπε...

Κάπου νομίζω ότι χάνουμε την μπάλα. Δηλαδή, πρώτος εγώ, αν και Θεσσαλονικιός, λέω για τη συντηρητικότητα της κοινωνίας που ζω. Κάποιοι ‘Θεσσαλονικάρες’ (κατά το ‘Ελληνάρες’) το θεωρούν προσβολή. Ότι τους βρίζω, τους μειώνω. Σίγουρα συλλογικά είμαστε υπεύθυνοι για τις επιλογές μας – αλλά δεν κερδίζουμε τίποτα εάν σταθούμε απέναντι σε κάποιον και τον δείχνουμε με το δάχτυλο, εάν τον φέρνουμε σε αμυντική θέση. Θα χάσουμε κάθε ευκαιρία συζήτησης, απλώς θα ξεχαρμανιάσουμε.

Το λέω αυτό, γιατί κάποιοι (ελάχιστοι, είναι αλήθεια) μιλούσαν χθες σαν να είχαν προσωπικό πρόβλημα με τους Θεσσαλονικείς, σαν να θέλουν να τους «την πουν». Δεν βγαίνει τίποτα έτσι. Ίσα-ίσα, που μόνο μέσα από τη λογική θα έρθει συνεννόηση –εάν καταλάβουμε γιατί φέρεται έτσι η πλειονότητα σ’ αυτήν την πόλη, εάν εξηγήσουμε τη θέση μας με πιστευτά επιχειρήματα. Η αντιπαράθεση σε σχεδόν προσωπικό επίπεδο, είναι εγγύηση ότι δεν θα ‘μιλήσουμε’ ποτέ. Βούλγαροι και χαμουτζήδες.

sadosadist είπε...

KAΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

WHAT WE R

Εβραίοι Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι είναι όλοι μαιμούδες!

Αυτά περί πολυπολιτισμικότητας.

Υγ:

Παρότι δεν έχω ταξιδέψει στην Ισπανία έχω πολλούς Ισπανούς φίλους. Αυτό που όλοι λένε για την Ελλάδα ειναι: ''ΚΡΙΜΑ. Η Ελλάδα τώρα, θυμίζει την Ισπανία της δεκαετίας του 70''.

Να το θέσω λίγο διαφορετικά; Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΑΛΒΑΝΙΑ ΣΕ 50 ΧΡΟΝΙΑ.

Για περισσότερες λεπτομέρειες δείτε το: '' Ο φόβος τρώει τα σωθικά'' του Ρ.Β.ΦΑΣΜΠΙΝΤΕΡ.

Dance,Monkeys,dance

Προκόπης είπε...

Δεν ξέρω αν είδατε χθες τη Θεματική Βραδιά του Κούλογλου. Είχε θέμα το ελληνικό εβραϊκό ολοκαύτωμα. Υπήρξαν αντισημιτικές διώξεις στην Ελλάδα πριν τον πόλεμο, αλλά δεν μπορούν να συγκριθούν μ' αυτές στις άλλες χώρες της Ευρώπης. Η επικρατούσα ιστορική εκδοχή για τη στάση του πληθυσμού στην κατοχή είναι ότι βοήθησε όσο μπόρεσε. Οι μεγάλες απώλειες στη Θεσσαλονίκη αποδίδονται κυρίως στο γεγονός ότι πίστεψαν τους Γερμανούς, ότι πρόκειται απλώς να μετεγκατασταθούν στην Πολωνία, και δέχτηκαν την απέλαση σχεδόν χωρίς αντίσταση.

Nikos Dimou είπε...

Παρόλο που από ώρες είμαστε εκτός θέματος (επιβεβαιώνοντας τον Νόμο ότι καμία διαδικτυακή συζήτηση δεν αντέχει να μην καταλήξει στο Ολοκαύτωμα) θέλω να επισημάνω ένα χρήσιμο βιβλίο του Γ. Μαργαρίτη: Ανεπιθύμητοι Συμπατριώτες.

paragrafos είπε...

ΑΝΤΥ ΕΙΣΑΙ ΥΠΕΡΟΧΟΣ!!!

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ !

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ !

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ !

και για το small T-shirt !



Με ευγνωμοσύνη και αγάπη

Α + Κ + Μ-Φ

the Idiot Mouflon είπε...

Κύριε ΝΔ, προσοχή, όχι πολλές παρέες με παράθυρα... θα μας προκύψει καμιά προκήρυξη και θα τρέχουμε μετά...

antvol είπε...

@ nikos dimou

Ίσως τότε να 'ναι καλύτερα να ξεκινήσουμε μια συζήτηση με θέμα το Ολοκαύτωμα, μπας και στο δρόμο το αφιέρωμα βγει ταξιδιωτικό.

Nikos Dimou είπε...

Andy is pure gold!

harrygrath είπε...

Μακεδονες ειναι οι Σλαυοι της γεωγραφικης περιοχης " Μακεδονια ". Οι Γραικοι της περιοχης αυτης,εχουν εθνικοτητα Γραικος & προσδιορισμο Μακεδονας,μονο κατα τη γεωγραφικη & οχι κατα την εθνικη εννοια - την οποια αλλωστε αρνουνται & οι ιδιοι.Αμφοτεροι εχουν τοση σχεση με τους (πεθαμενους) αρχαιους Μακεδονες,οι οποιοι ηταν Ελληνες,οση ο Μητσοτακης με το γουρι.

Sarah είπε...

Ξυπνησα νωρις, ειπα να περασω για ενα καφε.... ειδα το ιππικο.
Αστο καλυτερα.

Nikos Dimou είπε...

Φίλοι άνοιξα ένα photo blog για να σχολιάζουμε εικόνες και κείμενα - και όχι για να ξαναρχίσουμε τις παλιές αντιπαραθέσεις. Με λύπη μου βλέπω ότι είμαστε αδιόρθωτοι. Θα σκεφθώ αν θα συνεχίσω.

paragrafos είπε...

ΕΚΚΛΗΣΗ:

Αγαπητοί φίλοι, αν αγαπάτε τον ΝΔ κι λιγάκι εμάς, μείνετε, σας παρακαλούμε, εντός των ορίων.

ΣΑΣ ΕΚΛΙΠΑΡΟΥΜΕ, ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΜΗ ΣΤΕΡΗΘΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥΔΗΜΟΥ.

ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ, ΕΔΩ ΜΕΣΑ, ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠ΄ Ο,ΤΙ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ.



Σας ευχαριστούμε

Με αγάπη

Α + Κ + Μ-Φ

Ανώνυμος είπε...

Φοβερή κατηγορία να σου πουν "εσύ βλέπεις τηλεόραση". Σκέψου πια να παραδέχεσαι πως ξενυχτάς με την κρατική τηλεόραση του προτεκτοράτου.

Takis Alevantis είπε...

Το 1993 ο φίλος μου Άκης Μεϊμαρίδης, παρουσίασε την διδακτορική του διατριβή στο Institut d'Etudes Politiques de Paris (με διευθυντή τον Alfred GROSSER και μέλος της επιτροπής τον Χρήστο ΡΟΖΑΚΗ) με θέμα «Η Ελληνική εξωτερική πολιτική έναντι της Αραβο-Ισραηλινής διαμάχης (1947-1990)» (La politique etrangère Grecque face au conflit Israelo-Arabe (1947-1990)).

Μεταφράζω από το συμπέρασμα του πρώτου κεφαλαίου της διατριβής (Μελέτη ενός ψυχολογικού παράγοντα ικανού να επηρρεάσει την ελληνική εξωτερική πολιτική έναντι της αραβο-ισραηλινής διαμάχης).

Είναι σαφές ότι με το πρώτο αυτό κεφάλαιο δεν προσπαθήσαμε με κανένα τρόπο να αποδείξουμε ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει αντισημιτισμός. Επαναλαμβάνουμε ότι είναι πρακτικά αδύνατο να επαληθευτεί μια τέτοια υπόθεση. Αντίθετα προσπαθήσαμε να αποδείξουμε ότι η συμπεριφορά ορισμένων Ελλήνων έναντι των Εβραίων συμπολιτών τους κατά της εποχή των διώξεών τους απο τους ναζί, καθόρισε την συμπεριφορά των ελληνικών κυβερνήσεων μετά το 1947 κατά την έννοια ότι οι εν λόγω κυβερνήσεις ήταν σε θέση να ασκήσουν μια φιλοαραβική ή φιλοπαλαιστινιακή πολιτική διστάζοντας εν προκειμένω λιγότερο από ορισμένους από τους ευρωπαίους ομολόγους τους. Δεν υπονοούμε φυσικά ότι έπρεπε να υιοθετήσουν φιλοαραβική πολιτική. Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι όταν se ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες τα συμφέροντά τους υπαγόρευαν την υιοθέτηση φιλοαραβικής πολιτικής, οι χώρες αυτές δίστασαν περισσότερο από την Ελλάδα στο θέμα αυτό. Κι αυτό λόγω ενός παρελθόντος που βάρυνε ιδιαίτερα πάνω στο παρόν.

Στα επόμενα κεφάλαια θα διαπιστώσουμε ότι στην μεγάλη πλειοψηφία του πολιτικού λόγου των των ελλήνων ιθυνόντων ισχύει η εξής - μη αποδείξιμη - εξίσωση. Δεδομένου ότι ισχύει η πρόταση (1), ισχύουν και οι προτάσεις (2) και 3), όπου

(1) (Με αναφορά σε μέρος της ελληνικής ιστορίας - επαληθεύσιμη): Κατά την κατοχή της Ελλάδας από τους ναζί, οι ελληνικές αρχές και η ορθόδοξη εκκλησία εργάστηκαν υπέρ των Ελλήνων Εβραίων για να τους σώσουν από το θάνατο και δεν συνεργάστηκαν με τις Γερμανικές αρχές. Η συμπεριφρά τους δεν ήταν αντισημιτική.

(2) (Γενίκευση - μη επαληθεύσιμη): Κατά συνέπεια το σύνολο του Ελληνικού λαού υιοθέτησε παρόμοια στάση. Συνεπώς η Ελλάδα δεν ήταν αντισημιτική.

(3) (Δεύτερη γενίκευση - μη επαληθεύσιμη): συνεπώς - με δεδομένο το παρελθόν αυτό, ήτοι την έλλειψη αντισημιτισμού κατά τις πιό τραγικές στιγμές της ιστορίας του εβραϊκού λαού -, είναι σαφές ότι η φιλοαραβική μας πολιτική δεν εμπνέεται από αισθήματα αντισημιτισμού αλλά από τα συμφέροντά μας στο πλαίσιο των αραβικών χωρών.

Φυσικά, όπως είδαμε παραπάνω, μόνον η πρώτη «διαπίστωση» είναι επαληθεύσιμη. Οι γενικεύσεις των ελλήνων ιθυνόντων είναι αποτέλεσμα είτε προσωπικής πίστης είτε απλής πολιτικής ρητορείας. Όμως το γεγονός του κατά πόσο οι έλληνες ιθύνοντες πίστευαν ή πιστεύουν σε αυτή την έλλειψη αντισημιτισμού στην Ελλάδα δεν παίζει ρόλο. Για τους εξής λόγους:

α) Στην περίπτωση που είχαν πειστεί για την εν λόγω έλλειψη, η υιοθέτηση φιλοαραβικής εξωτερικής πολιτικής (η οποία υπαγορεύεται από τους παράγοντες που αναλύονται σε ολόκληρη την παρούσα διατριβή), ήταν δυνατή, εν μέρει, χαρις στην απουσία συμπλέγματος ότι «οι άλλοι» θα μας θεωρήσουν αντισημίτες.
β) Στην περίπτωση που χρησιμοποιούν την εν λόγω «αναφορά» στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο ως απλή δικαιολογία, χωρίς να πιστεύουν ιδιαίτερα στην έλλειψη αντισημιτισμού, το αποτέλσμα είναι το ίδιο: έχουν εν πάσει περιπτώσει την δυνατότητα να επικαλεστούν το επιχείρημα ότι οι στάση τους δεν περιλαμβάνει ψήγματα αντισημιτισμού, αφού ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, το παρελθόν -που ορίζεται χρονικά αλλά κατέχει σημαντικότατη θέση τόσο στην ιστορία του εβραϊκού λαού όσο και σε εκείνη των λαών της Ευρώπης, τους επιτρέπει να νοιώθουν πάντα «ανώτεροι» σε σχέση με τους «άλλους».

Πρέπει επίσης να αναφέρουμε την απουσία στην Ελλάδα εσωτερικού πολιτικού διαλόγου με στόχο την υιοθέτηση από τη χώρα του αντισημιτικού της παρελθόντος κατά την κατοχή. Οι δημόσιοι αυτοί διάλογοι πραγματοποιούνται σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές χώρες και επιπλέον τροφοδοτούνται από φαινόμενα αντισημιτισμού τα οποία αναδύονται συχνά και τείνουν να παίζουν αποτρεπικό ρόλο όταν πρόκειται να διατυπωθεί φιλοαραβική πολιτική


Ελπίζω να μην σας κούρασα ...

harrygrath είπε...

Αν οι παρεκτροπες ειναι κοσμιες ,συντομες & δεν εκτροχιαζουν το θεμα,τοτε ειναι θεμιτες. Οι κοντρες ανεβαζουν μπλογκοθεαση.

Sarah είπε...

ENSALADA A LA ANDALUZIA
(Κι ας τολμησει κανεις να πει οτι εχω εκτραπει... στην εκθεση ειχα παρει..8)


Τρεις πράσινες πιπεριες
Μισο κιλο ντοματες.

Ψηνουμε ελφρα τις πιπεριες ωστε να μπορούμε να τις ξεφλουδισουμε ευκολα. Βγαζουμε αυτα τα αχρηστα που εχουν απο μεσα και τις κοβουμε σε κυβους. Σε βραστο νερο βάζουμε για λιγα λεπτα τις ντοματες και μεσως μετα σε κρυο νερο. Ετσι ξεφλουδιζουν πολυ ευκολα. Τις κοβουμε σε κυβους κι αυτες.


Το dressing τωρα (ολα στο μπλεντερ)
Ι κρεμμυδι
Μισο σκορδο
Μαϊδανό
6 κουταλιες λαδι
2 κουταλιες ασπρο ξυδι
Λιγη μουσταρδα
Αλατι πιπερι

Sarah είπε...

Θα αγορασεις αυτες που ειναι μισοπρασινες... σφιχτες.
Και μετα θελεις σουπερ μαχαιρι. Πανω σε ξυλο θα τις κοψεις. Αλλα επιμενω για το μαχαιρι. Απο τα ακριβα... που μολις αγγιζουν, αποκεφαλιζουν.

harrygrath είπε...

Η διατριβη μοιαζει με τις μη απαντησεις του Μπεν Ζελον στις ερωτησεις μου στο μπλογκ του. Αν σχολιασω για " Ροζακη ",θα στενοχωρηθει ο Δημου οτι του κανουμε το μπλογκ παρασυναγωγη. Μια συνταγη τη μερα,την ενταση τη κανει περα.

mtryfo είπε...

dion m said: ίσως και μια πινακίδα στον χώρο του Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης, που χτίστηκε πάνω στο ΕβραΙκό νεκροταφείο.

Αυτό ακριβώς αναφέρει στο βιβλίο του "η αθεράπευτη νεκροφιλία του ριζοσπαστικού πατριωτισμού - Ρίτσος,Ελύτης,Θεοδωράκης,Σβορώνος" ο Ακης Γαβριηλίδης εκδόσεις futura.

Yannis H είπε...

Πανάσχημη: πράσινες πιπεριές για γέμισμα ή 'κέρατο';

Sarah είπε...

Για γεμισμα.

Yannis H είπε...

Andy, έχω ‘κατεβάσει’ το Recuerdos de la Alhambra σε μερικές εκτελέσεις. Πιο πολύ μου αρέσει μια που απλώς ονομάζεται ‘Guitarra Classica’ (δεν έχει όνομα εκτελεστή) αλλά είναι γλυκιά, μοιάζει με αυτήν που έδωσες link. Η διασκευή του Paco de Lucia δεν μου άρεσε – πολύ σκληρή. Αλλά βρήκα και μια άλλη, που μου άρεσε πολύ (λίγο τζαζ). Το όνομα του γκρουπ: Los Pekenikes.

Yannis H είπε...

Thanx Πανάσχημη.

cortlinux είπε...

πολύ όμορφες όμορφες οι φωτογραφίες. Λόρκα δεν έχω διαβάσει. Θα το ήθελα.

Τους στίχους που ανέφερε πολύ πιο πριν η παράγραφος, τους έχω ακούσει σε τραγούδι που είχε ερμηνεύσει ο Μητσιάς. Πολύ όμορφο τραγούδι. Όποιος θυμάται το τίτλο του δίσκου ας μου τον πει.


ΥΓ: Όμως πολύ με παράθυρα ασχολείστε τελευταία. Κανένα αφιέρωμα σε πιγκουινάκια δεν θα έχουμε;
;-PPPP

x-taramas είπε...

Πανάσχημη, μιλάμε για μισή σκελίδα ή για μισό κεφάλι; Το πρώτο μου φαίνεται λίγο, το δεύτερο με ζαλίζει και μόνο που το σκέφτομαι...

paragrafos είπε...

cortlinux said...

Τους στίχους που ανέφερε πολύ πιο πριν η παράγραφος, τους έχω ακούσει σε τραγούδι που είχε ερμηνεύσει ο Μητσιάς. Πολύ όμορφο τραγούδι. Όποιος θυμάται το τίτλο του δίσκου ας μου τον πει.
----------------
Λεοντής - Μητσιάς - Λόρκα σε διασκευή Λευτέρη Παπαδόπουλου.

Για τον δίσκο, δεν ξέρω. Ισως ο Αντυ, που ξέρει σχεδόν τα πάντα από μουσικές, να έχει κάτι να μας πει για τον δίσκο.

Με αγάπη

Παράγραφος

TraumMeister είπε...

Οι μαγευτικές εικόνες της Ανδαλουσίας μου έφεραν στο νου, δεν ξέρω πώς, ίσως να ήταν από πριν εκεί, τους Καλάς.

Οι Καλάς, όπως ξέρετε, μπορεί να ζουν στο Αφγανιστάν τρώγοντας βίδες (όχι Κορόνα, ληγμένες, από παλιά ρώσσικα τανκς εννοώ), αλλά είναι απευθείας απόγονοι του Μ. Αλεξάνδρου (διότι το "Μεγάλος" είναι παρατσούκλι της εποχής του, κάτι σαν Mr. Big που λένε και στο Sex in the city και βέβαια υπάρχει βίντεο στο up-your-tube που δείχνει κάποιες πράξεις του Μ. Αλέξανδρου με αρχαίες Αφγανές που σηκώνουνε τη μπούρκα α λα Τούρκα - μιλάμε, να ξεγκαβωθεί ο Στόουν και να αφήσει τα υπονοούμενα και τα πεταχτά φιλάκια) γι αυτό άλλωστε μασούν τα σίδερα οι Καλάς και, εν πάση περιπτώσει, πιό Καλάς γίνεται, πιο Μακεδόνες δε γίνεται!

Το λέει και ένα παλιό παρατηρητήριο που είχαν αφήσει οι Αγγλοι (μαζί με κάτι κόκκαλα, δικά τους) από την πρώτη εισβολή στο Αφγανιστάν, πριν μιλιούνια χρόνια. Αλλά τώρα έχει ερημώσει, και όλοι οι παρατηρητές συνωστίζονται στο αεροδρόμιο της Καμπούλ που είναι ασφαλές, αφού φυλάσσεται από έλληνες που θα το μετονομάσουν σύντομα σε ΚΑLAS AIRPORT. Γι αυτό άλλωστε οι παρατηρητές δεν βλέπουν ότι οι Ταλιμπάν τους έχουν πάρει και τα σώμπουρκα: επειδή, για συμπαράσταση προς το αεροδρόμιο Μακεδονία έχει και το αεροδρόμιο της Καμπούλ ομίχλη 360 μέρες το χρόνο (τις άλλες 5 κάνουν απεργία)! Μόνο η ντρόγκα καταφέρνει να απογειώνεται και οι εξαγωγές της ξεπέρασαν πρόσφατα και επισήμως τις προ της εισβολής.

Τρανή απόδειξη για τους Καλάς είναι τα ελληνικά που μιλάνε, επιπέδου εν Ελλάδι οικιακής βοηθού ή στριπτιτζούς, δλδ. μήτρας αρχαίας Μακεδόνισσας, "Εγκώ από Ουκράνιε είμαι, έχει μικρό παιντί αφήσει με μπάμπουσκα, μόλις μαζέψει γιούρος γκυρίσει - έλα, μην αγγίζει, βλέπει αφεντικό - θα κεράσει ποτό;".

Ενδιαφέρον θα ήταν να γυριστεί ένα οδοιπορικό σε αναζήτηση όλων των μικρών "Αλεξ" που έσπειρε στο δρόμο προς την απελευθέρωση (;) της Καμπούλ ο Μαλ-Εξανδρος, για εθνικούς πάντα λόγους, και ίσως βρούμε και τον λεγόμενο "μικρό Αλεξ" που -γαμώ την ξεφτίλα μας- χάσαμε μες στην Μακεδονικότατη Βέροια και δεν μπορούμε τόσον καιρό να τον βρούμε.

Σε κάτι πιο εθνικά επωφελές, γιατί προσφέρει πρότυπα, έχει υποστηριχτεί ότι κατευθείαν απόγονος των Καλάς ήταν φυσικά η Μαρία Κάλας (αμερικανιά ο πανω-τόνος) εξ ου και η στεντόρεια φωνή, καθόσον ο τουρκόσπορος Ομηρος έσφαλε, και ο Στέντωρ δεν ήταν στο Ιλιον (όπου παίχτηκε με επιτυχία η ταινία του Στόουν, στα Ster, τα γνωστά, λαρισσινής προελεύσεως, multi-plex, το όνομα τους είναι το "στέρεα" στην λαρισσινή ντοπιολαλιά και απηχεί τη γερή κατασκευή τους. Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα, αν και αν συνεχίσει να γράφει ο ΝΔ σε λίγο η Ελλάδα θα έχει σύνορα στα Κιούρκα!). Ο Στέντωρ λοιπόν, ήταν στην εκστρατεία του Μέγα (μήπως να γράφουμε "με το συμπάθειο";) Αλέξανδρου. Εξ ου και η Κάλας, μέσω των Καλάς.

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι ο "Ω" (προσέξτε το Ο -μέγα!) πριν γίνει καρδιοχειρουργικό κέντρο, ένας βέρος Ελληνας από την Ειστηνμπούπολη (που κάποιοι λένε ότι έκανε τα δικά του σούπερ-αντριλίκια από την Αίγυπτο ως την Αργεντινή, και μακάρι να ψοφήσει ο Στόουν πριν του 'ρθει να κάνει και καμμιά ταινία και γι αυτόν) επέλεξε την Κάλας ως σύντροφο - για εθνικούς λόγους. Ηταν σαν να λέει: η Μακεδονία είναι ελληνική.

Επειδή όμως το εθνικό είναι και αληθές, τσούρνεψε και την κυρία προέδρου, μόλις η δημοκρατικότερη χώρα του κόσμου έκανε μία από τις "συνοπτικές αλλαγές προέδρου" στις οποίες έχει μακρά παράδοση, από την εποχή που ακόμη εδώ ο Καποδίστριας ζούσε και μας έκρυβε τις πατάτες μπας και τις φάμε (ή μήπως για να μην πρασινίσουν;). Γιατί εμείς, ως έθνος και ως άνθρωποι, αλλά και ως Μακεδόνες, μολονότι λέμε συνέχεια πως "δεν τα τρώμε αυτά, κάτι μας κρύβουν" όλο αυτά πάμε και τρώμε. Αυτά που μας κρύβουν.

Αλλά χωρις να αναλύσουμε εδώ την ιστορία της "Ο" (της Ζακλίν εννοώ, έκφυλοι, σαρισσοκράτες, ανήθικοι, φιοριτούρες.... Μακεδόνες!) το ζουμί είναι πως δεν πρόλαβε ο "Ω" να γεμίσει την Ν. Υόρκη και το Σαουθάμπτον της με ελληνόπουλα, αλλά υπάρχει ακόμη ελπίδα γιατί τώρα ίσως μπορέσουμε με την κυρία Κερατού, αν προεδρεύσει, καθότι όλοι οι υψηλά ιστάμενοι μυστικοί είναι πατριωτάκια ("αλβανογραικοί", που λέμε) και ως γνωστόν οι μυστικοί ακουμπούν πάντα τον πρόεδρο, για να μην χτυπήσει πέφτοντας μετά από πιθανό πυροβολισμό, και άρα θα ακουμπούν και την πρόεδρο. Εκτός αν ακουμπούν λαχανιασμένοι το αμάξι, όπως ο Ιστγουντ στις ταινίες, αλλά τότε η πρόεδρος θα είναι μέσα, και όλο και κάποιος αλβανογραικός επικεφαλής μυστικός - μπιστικός, θα είναι δίπλα της και τα τζάμια είναι αλεξίσπερμα και φιμέ, οπότε καταλαβαίνετε, δεν θέλει και πολύ ο μπιστικός να γίνει μπηχτικός...

Ας μη μένουμε στα επουσιώδη: για να διατηρεί το "Εθνος" μας την ελπίδα (άντε και η Ελευθεροτυπία ή η Καθημερινή), σημασία έχει να μη βγει ο άλλος, ο μισόμαυρος. Οχι γιατί είμαστε τίποτις ρατσιστές εμείς οι έλληνες, αλλά να:

Μαύρος Μακεδόνας;;;;

Ε, αυτό δεν τρώγεται με τίποτα... Ούτε με αλάτι ΚΑΛΑΣ!

Traum

ΥΓ. @ΝΔ Να κλείσετε το blog; Είστι στα καλάς σ';

Somebody961 είπε...

Εχω την εντύπωση πως το "λούζεται η αγάπη μου" υπάρχει στο άλμπουμ "ματωμένος γάμος" του Χατζηδάκι.
Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος. Αν κάνω λάθος θα το διορθώσω ως το βράδυ.

harrygrath είπε...

Καλά,σε σπηλια κρυβοταν αυτο το ταλεντο ?

TraumMeister είπε...

Το "Λούζεται η αγάπη μου" με Μητσιά είναι νομίζω, κατ΄αρχήν, στο "Αχ Έρωτα" του Λεοντή (1974). Οχι;

andy dufresne είπε...

@cortlinux,
ο τίτλος του δίσκου του Λεοντή με μελωποιημένο Λόρκα (σε απόδοση Λευτέρη Παπαδόπουλου) είναι το "Αχ Έρωτα" του 1974.

@yannis h,
η εκτέλεση του Recuerdos του Pepe Romero μου αρέσει περισσότερο απ' όλες, είναι η πιο λιτή, αλλά και η πιο ψυχωμένη.

Ο Pepe ήταν ένας παιδικός μου ήρωας, ο καλύτερος των 4 αδελφών Romeros (όλοι εξαιρετικοί κιθαρίστες).

Δεν τον είχα δει ποτέ μου σε video, απίστευτο αυτό το youtube!

andy dufresne είπε...

@harry said,
Καλά,σε σπηλια κρυβοταν αυτο το ταλεντο?

Όχι σε σπηλιά, αλλά σε κάτι σαν σπηλιά: στο club Underworld!

Είναι κι αυτός της Μεγάλης Underground Rock Σχολής...

Nikos Dimou είπε...

andy θα σκάσεις - έχω δει τους Romeros live. Νομίζω πως έχω και βίντεο...

(Μη με ρωτήσεις ποιούς - ήταν δύο-τρεις. Πρέπει να κάνω ανασκαφές σε κασετοαρχείο).

Μύθος οι σπυδαίες μεταφράσεις του Lorca στα Ελληνικά. Του Γκάτσου είναι οι συγκριτικά καλύτερες - αλλά αν ακούσετε το πρωτότυπο (έχω ένα βινύλιο με απαγγελίες της Germaine Monteiro) θα καταλάβετε την αβυσσαλέα διαφορά.

Στο δοκίμιο για το duende ο Lorca αναφέρει την Nina de los Peines - πριν 10 χρόνια βρήκα CD της στην Βαρκελώνη.

cortlinux είπε...

επειδή πιάσαμε τις μεταφράσεις...
ψάχνω να βρω μια καλή μετάφραση της όπερας της πεντάρας. μου έχει κολλήσει στο νου αλλά μία απόδοση που πήρα από εκδόσεις Δωδώνη (που σχετίζονται με θεατρικά έργα) δεν με κάλυψε. Έχετε να προτείνετε κάποια;


Από την μαγευτική βανδαλουσία σας πηγαίνω στους οστρογότθους, αλλά θα μου το συγχωρήσετε φαντάζομαι.

Zontas είπε...

Η Γρανάδα είναι μαγεία, αλλά περισσότερο από την Αλάμπρα μου άρεσε η θέα της από την πλακόστρωτη ανηφόρα δίπλα στο ποτάμι, ειδικά όταν ανάβουν τα φώτα και δεν έχει πέσει ακόμη τελείως το σκοτάδι. Το ταξίδι όμως στην Ισπανία - δέκα χρόνια πριν - ήταν από τις χειρότερες ταξιδιωτικές μου εμπειρίες. Με εξαίρεση το νότο, οι Ισπανοί είναι ο πιό αφιλόξενος λαός που έχω συναντήσει, δυστυχώς γιατί ζουν σε έναν πολύ όμορφο τόπο. Κρίμα. Από τότε έχω πάει άλλη μια φορά Μαδρίτη και μία Βαρκελώνη για δουλειά, ήταν σαφώς καλύτερα τα πράγματα γιατί δεν ήμουν ταξιδιώτης .

Η πιό 'φιλόξενη' εμπειρία μου από τη Βαρκελώνη ήταν μια μέρα που μας ξενάγησε ένας συνάδελφος στη gay γειτονιά της Βαρκελώνης, αλλά εκεί το 80% των ανθρώπων ήταν Αμερικάνοι, Βρεττανοί & Γερμανοί. Η πιό αστεία ήταν μια μέρα που βγήκα από το ξενοδοχείο στη Μαδρίτη για να πάω στην Puerta del Sol. Ο σταθμός του μετρό ήταν κλειστός κι αναγκάστηκα να ρωτήσω κάποιον περαστικό πως θα πάω. Για πολύ καλή μου τύχη έπεσα σε έναν ηλικιωμένο κύριο που μίλαγε Αγγλικά αλλά έπρεπε να πληρώσω και το τίμημα. Εις μάτην τον διέκοψα τρεις φορές για να του εξηγήσω ότι είμαι Έλληνας, ασταμάτητος μου εξηγούσε γιατί είναι απαράδεκτο που 'εμείς οι Αμερικάνοι προσπαθούμε να καταστρέψουμε τον πολιτισμό της Ευρώπης και να κάνουμε όλο τον κόσμο σαν τα μούτρα μας που δεν έχουμε ιστορία'. Αφού τελικά πήρα τις πληροφορίες που ήθελα με τα χίλια ζόρια, τον ευχαρίστησα και του είπα για άλλη μια φορά ότι είμαι Έλληνας. Έφυγα σχεδόν τρέχοντας αλλά συνέχισε να φωνάζει: 'Μη λες ψέμματα, οι Έλληνες είναι κοντοί και μαύροι και δεν φοράνε βερμούδες'. Εκεί στο 'δεν φοράνε βερμούδες' κοντοστάθηκα κι ήθελα να χειροκροτήσω αλλά λέω άσε δεν ξεμπλέκουμε μετά :))

Nikos Dimou είπε...

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΟΙ 4!

Οι 4 Romeros live σε συναυλία στην Βαρκελώνη το 1998, 42 λεπτά σε ψηφιακό βίντεο (Mini DV) με άριστη εικόνα και ήχο (καθόμουν στις πρώτες σειρές και είχα μονοπόδι). Το Recuerdos solo σε γκρο πλαν... δώρο στον Andy.

Nikos Dimou είπε...

zontas ο πρώτος μου διάλογος στην Μαδρίτη με τον προϊστάμενο τύπου και δημοσίων σχέσεων της Seat όταν πήγα να πάρω το Malaga.

Ρωτάω:
-Habla Inglés?
-Νο! (υπερήφανο)
-Habla Francés?
-No! (πιο υπερήφανο)
-Habla Alemán?
-No! (ακόμα πιο υπερήφανο).

Το κοιτάω με απορία. Και μου λέει:

Hablo Español! (Πομπωδώς και με στόμφο).

Somebody961 είπε...

Θυμόμουν λάθος,
είναι στον δίσκο "Αχ έρωτα" του Χρήστου Λεοντή, είναι όντως του 1974, απόδοση στίχων Λευτέρη Παπαδόπουλου και συμμετέχει και η Τάνια Τσανακλίδου.

Kodachrome 64 υπάρχει Νίκο! :)
Σκιαδόπουλος, οδός Τζωρτζ.
Στον δρόμο με το πραγματικό μου όνομα θα το έβρισκα, ήμουν σίγουρος! ;)
Μήπως εσύ κοίταξες στην οδό ναυάρχου ...Νικοδήμου; :)
Και το έχουν σε σωστές θερμοκρασιακές συνθήκες.:)

aggelos-x-aggelos είπε...

Πέντε η ώρα που βραδιάζει.
Πέντε ακριβώς, την ώρα που βραδιάζει.
Φέρνει έν' αγόρι το νεκροσέντονο
πέντε η ώρα που βραδιάζει.
Θάνατος τ' άλλα, θάνατος μονάχα
Πέντε η ώρα που βραδιάζει


Τα λίγα ισπανικά μου δεν φτάνουν ούτε για να το διαβάσω από το πρωτότυπο, ούτε για να κρίνω τη μετάφραση.

Το μόνο που ξέρω είναι αυτή η ανατριχιαστική φωνή του Κατράκη. Το άκουσα πριν χρόνια, βράδυ μεγάλης Πέμπτης στο Μελωδία και μου πήρε αρκετά χρόνια για να το βρω σε βινύλιο. Το βρήκα φέτος στην έκθεση βιβλίου και μόλις ήρθα σπίτι συνειδητοποίησα ότι έχει χαλάσει το πικάπ...

andy dufresne είπε...

Αχ, βρε don, με τσάκισες πάλι (και εντός έδρας αυτή τη φορά...)

Από καρδιάς ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

οι Ισπανοι ειναι τρελοι, συγγενης μου επισκεφθηκε την Βαλένσια και του εκαναν εντυπωση δυο πραγματα:, πρωτον κατεφθασε στις 3 το πρωί και εξω ειχε πολυ κοσμο, καποιο φεστιβαλ, δευτερον εκατσε σε καφετερια να πιει καφε και ολες οι σερβιτορες, πολυ νεες στην ηλικια, δεν ηξεραν λέξη στα αγγλικα, με πολυ μεγαλη δυσκολια συνενοηθηκε για να παραγγειλει τον καφε του:)

Nikos Dimou είπε...

Somebody said...
Kodachrome 64 υπάρχει Νίκο! :)
Σκιαδόπουλος, οδός Τζωρτζ.

----------------------

Έχεις δίκιο - σχεδόν κρυμμένο το ανακάλυψα και στην ιστοσελίδα της Kodak στα επαγγελματικά προϊόντα. ΕΔΩ

takis vasilopoulos είπε...

Σχετικα με τον Λορκα τωρα τελευταια εχει γινει μια υπεροχη μελοποιηση απο τον κ.Μαραμη....

Το εχει εκδοση η << μικρη αρκτος >>

Μου αρεσε παρα πολυ!

harrygrath είπε...

Ολοι οι φασιστες την ιδια καραμελλα πιπιλανε απανταχου της γης. Αυτοι ειναι εθνος,ενω οι Αμερ. δεν ειναι. Στο αρρωστημενο μυαλο τους εθνος = φυλη. Νομιζουν οτι εχουν μονοφυλετικο εθνος ενω τα πολυφυλετικα δεν ειναι εθνη. Τι ωραια που τους τα χωνει...ο ταυρος.

Nikos Dimou είπε...

Αννούλα said...
κατεφθασε στις 3 το πρωί και εξω ειχε πολυ κοσμο...

-------------------------

Οι Ισπανοί είναι οι πιο ξενύχτηδες άνθρωποι στον κόσμο. Όσο επρνάει η ώρα και πιο πολύ κόσμος στους δρόμους - στις 2 είναι διπλάσιοι από ότι στις 12 και στις 4, τετραπλάσιοι. Βέβαια το πρωί πριν τις 10 δεν κινείται τίποτα. Και η siesta - siesta!

Zontas είπε...

Σε παραδοσιακή και φημισμένη ταβέρνα στη Βαλένθια - την οποία παρεμπιπτόντως την έχει κάνει σαν τα μούτρα του ο ακατανόμαστος με τις γέφυρες και τα σκέπαστρα - μας πέταξαν ένα μενού στα ισπανικά και καμμία βοήθεια. Αφού είδαν την απόγνωση μας κάτι Αμερικανο-κινέζοι που μίλαγαν Ισπανικά μας βοήθησαν να επιλέξουμε και τελικώς καταφέραμε να φάμε. Το κωμικο-τραγικό της ιστορίας είναι ότι όταν ήρθε η ώρα να πληρώσουμε ο σερβιτόρος που όταν του μιλήσαμε αγγλικά σήκωσε τους ώμους μας είπε σε άπταιστη αγγλική: τα 2/3 της υφηλίου μιλάν Ισπανικά, να μάθετε κι εσείς. Στην αρχή σοκαρίστηκα κι είπα να του χώσω μια μπουνιά, είναι από τις λίγες συμπεριφορές που μπορούν να με κάνουν να χάσω την ψυχραιμία μου. Αλλά μετά κοίταξα του Κινέζους που γελούσαν και αντιλήφθηκα τη φαιδρότητα του πράγματος. Του είπα ότι δεν προλαβαίνω γιατί μαθαίνω Κινέζικα που μιλά το υπόλοιπο 1/3 της υφηλίου.

enplw είσαι ο ορισμός του τυχερού, αν όχι του καλόβολου, ανθρώπου :))

Επιστρέφοντας στο αεροδρόμιο της Αθήνας ήθελα να πάρω τη ντουντούκα και να φωνάζω, μην μιλήσει κανείς στους Ισπανούς Αγγλικά, θα του σπάσω το κεφάλι.

Maria Velliou είπε...

Καλησπέρα.
Έχω την εντύπωση ότι άκουσα πρόσφατα πως πάρθηκε απόφαση στην Ισπανία να καταργηθεί η θανάτωση των ταύρων στις ταυρομαχίες και να εξελιχθούν σε ένα πιο ανώδυνο παιχνίδι. Έχει ακούσει κανείς κάτι σχετικό;

blade runner είπε...

Yπέροχο post Νίκο.

Με συγκίνησες, η Ανδαλουσία είναι το "παθιασμένο" (συγχώρεσέ μου την αδόκιμη χρήση του όρου, αλλά της ταιριάζει, νομίζω) και άγρια ερωτικό μέρος που έχω δει στην Ευρώπη.

Εκεί έζησα και έναν μεγάλο έρωτα, θα το θυμάμαι σε όλη μου τη ζωή, γιατί τέτοιες καταστάσεις δύσκολα ξαναζεί κανείς μετά τα 25.

Εκεί είδα και άκουσα αληθινό φλαμένκο, αληθινό μπλε του ουρανού, αληθινό μεσογειακό τοπίο με την ελιά να τρυπάει τον ορίζοντα, και ναι, ο Γουαδαλκιβίρ εμπνέει ποιήματα και δάκρυα!

Η Μεθκίτα με εντυπωσίασε και με τρόμαξε: βγαίνοντας μετά έξω, νόμισα για λίγο πως έβλεπα να τρέχει αίμα στους τοίχους της. Στέκει εκεί, σύμβολο της ενότητας, αλλά ποιος ξέρει τι προηγήθηκε μέχρι να παρθεί η απόφαση να χτιστεί αυτό το παράδοξο και μεγαλεπήβολο αρχιτεκτόνημα. Νομίζω πως η αξία του είναι συμβολική, και αφορά πολλά περισσότερα πράγματα. Το μοναδικό άλλο μέρος στο οποίο έχω νιώσει αντίστοιχο δέος, είναι στο εσωτερικού του Εβραϊκού Μουσείου, στο Βερολίνο. Για αντίστοιχους λόγους κι εκεί.

Θα βρω τις φωτογραφίες που έχω τραβήξει κι εγώ στην Cordoba και θα σου στείλω μερικές με e-mail. Είναι δεκάδες δεκάδων, φυλαγμένες σε ένα κουτί, από το 1999.

Φιλιά σε όλους!

blade runner είπε...

Nίκο, για το duende νομίζω πως θα του άξιζε ένα ειδικό post.

Δεν ξέρω πως θα μπορούσε να ενταχθεί στο doncat 2, αλλά θα ήταν εξαιρετικό.

Sarah είπε...

EX TARAMAS
Μιση σκελιδα

Sarah είπε...

PAELLA

1/3 φλυτζάνι λάδι
1 κρεμυδι ψιλοκομενο
2 σκελιδες σκορδο καλα λιωμενο
μαϊδανο (οσο θελετε)
λιγο saffron για χρωμα
2 κυβους Μαγκι
3 στηθη κοτοπουλο κομνο σε μεγαλουτσικα κοματια
2 πρασινες πιπεριες κομενες σε φετες
1 κοκκινη πιπερια κομενη σε φετες
Σαλτασα απο ντοματα γυρω στα 250 γρ (όποιος ειναι μερακλης την φτιαχνει from scratch), οι υπολοιποι κονσερβα.
1 κουταλια σουπας ζαχαρη
4 φλυτζανια ρυζι
7 φλυτζανια νερο
αλατι
Μισο κιλο γαριδες
Μισο κιλο scallops (πως τα λεμε στα Ελληνικά;)

Σωταρουμε κρεμυδι, μαϊδανο, προσθετουμε Μαγκι, κοτοπουλο και πιπεριές και τηγανιζουμε ως ότου ασπρισει το κοτοπουλο. Μετα προσθετουμε σαφρον, σαλτσα, ζαχαρη,, ρυζι και νερο και περιμενουμε να βρασει. Βραζει για πεντε λεπτα. Προσθετουμε τις γαριδες και τα scallops, και βραζουμε για άλλα κομα πεντε λεπτα. Χαμηλωνουμε τη φωτια στο ελαχιστο, και το αφηνουμε για άλλα δεκα λεπτα σκεπασμενο.

Για κρασι το δικο μου αιρετικο γουστο θα διαλεγε από την περιοχη Jerez που φτιαχνεται απο τα σταφυλια Palomino. Γλυκοφερνει καπως, ειναι γυναικειο κρασι.
Για εσας τους ιδιοτροπους, δεν ξερω , πιειτε μπυρα.

harrygrath είπε...

Ενα ενδιαφερον μελλοντικο θεμα. Μεγαλοι ερωτες που δεν κατεληξαν σε γαμο. Στερνη μου γνωση,να σ΄ειχα πρωτα.

DimitrizZzZz είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Sarah είπε...

Kαι τελος για γλυκο Κρεμα Καταλανα

6 κροκους
200 γρ ζαχαρη
3/4 λιτρου γαλα

1 στικ κανελλας
1 κοματια λεμονοφλουδα
3 κουταλιες σουπας αλευρι απο καλαμποκι

Κτυπαμε τους κροκους με 150 γρ ζαχαρης

Βραζουμε το γαλα με την κανελλα και το λεμονι και μολις παρει μια βραση το βγαζουμε απο την φωτια και το χυνουμε σε ενα μπωλ αφου το περασουμε απο σουρωτηρι

Χυνουμε σιγα σιγα το γαλα μεσα στους χτυπημενους κροκους χτυπωντας το καινουριο μιγμα σιγα σιγα (οχι αποτομες κινησεις εδω... μου το μαγαρισατε)

Διαλυουμε το cornflour μεσα σε λιγο γάλα και σιγα σιγα το προσθετουμε στο μιγμα χτυπωντας παντα ελαφρα.

Το ξαναβραζουμε σε πολυ χαμηλη φωτια μεχρι να παρει μια βραση.

Το χυνουμε σε μπωλ, το αφηνουμε να κρυωσει, και ΜΕΤΑ στο ψυγειο.

Οταν το σερβιρετε, -ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΙΝ- το πασπαλιζουμε με την υπολοιπη ζαχαρη, το τοποθετουμε κατω απο το αναμενο γκριλ της κουζινας μεχρι η ζαχαρη να λιωσει και να γινει καφε.


ΥΓ. Παντως ο Αντυ στο δικο του μπλογκ, με ανακυρηξε ΣΕΦ, και με συνοπτικες διαδικασιες, οχι διαγωνισμους και κουραφεξαλα.

DimitrizZzZz είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Christophorus είπε...

@Ονειραφέντη:

Ο Breton, οι αδελφοί Marx, οι Monty Python και, ουχ ήττον, ο Ιονέσκο, θα ελόγιζαν εαυτούς λίαν τυχερούς, εάν σας είχον γνωρίσει....

Με ανοιχτόν το στόμα και παραζάλη εν κρανίω,

Υποκλίνομαι

DimitrizZzZz είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
kkai-Lee είπε...

Άντυ,

Ένα έξτρα - έξτρα large μπράβο για το small size T shirt
προς την οικ. Παράγραφος

antvol είπε...

@ πανάσχημη

Καλά, με αυτά τα απίστευτα που ξέρεις να μαγειρεύεις - φαντάζομαι και τα άλλα - πώς αντέχεις να ζεις με 1000 θερμίδες τη μέρα;

Μεσαιωνικό βασανιστήριο μου φαντάζει.

Sarah είπε...

Antvol
Αυτοπειθαρχια ειναι η σωστη λεξη.

doctor είπε...

Μετά από μια εξουθενωτική εβδομάδα εργασίας μπήκα στο blog και είδα πάρα πολλές σβησμένες δημοσιεύσεις από τον Ν.Δ.
Υποψιάζομαι τι συνέβη και πραγματικά απορώ με την επιμονή αυτών των δύο ηλιθίων να θέλουν να καταστρέψουν ένα blog στο οποίο συμμετέχουν τόσοι άνθρωποι και επικοινωνούν καθημερινά.
Στην αρχή νόμισα ότι είναι απλή ηλιθιότητα ή ένα πρόσκαιρο κόλλημα αλλά διαπιστώνω ότι το θέμα είναι σοβαρότερο και ότι αυτοί οι δύο ή είναι ψυχασθενείς ή πουλώντας τρέλα έχουν έναν σκοπό: την παραίτηση του ΝΔ από τα blogs.

Επί του θέματος: Οι υπέροχες φωτογραφίες επισκιάζουν τα πολύ ωραία γραφόμενα, τα ισοπεδώνουν πραγματικά.
Τόσο ωραίες είναι.

doctor

Nikos Dimou είπε...

doctor
αυτό το παιχνίδι με τα κείμενα και τις εικόνες με ερεθίζει από παλιά.

Λες ότι οι φωτογραφίες ισοπεδώνουν τα κείμενα - αλλά προσπάθησε να τις φανταστείς σκέτες.

Τα κείμενα τους δίνουν βάθος.

«Παλαιότερο ‹Παλαιότερο   1 – 200 από 203   Νεότερο› Νεότερο»